Indicativ drum: DN6 / DN57
Ruta: Gura Vaii - Orsova - Esalnita - Moldova Noua
Lungime: 121 km
Caracteristici traseu:
calitate asfalt: bun, cateva zone cu denivelari, o zona mica in lcuru.
relief: munte, sosea de coasta de-a lungul Dunarii
altitudine minima: 100 m
altitudine maxima: 200 m
viteza medie: 80-90 km/h
Harta:
Cai de acces: Din Drobeta-Turnu Severin se intra pe DN6 catre Orsova, Timisoara
Din Oravita pe DN57 catre Moldova Noua
Descriere drum:
Drumul spectaculos incepe imediat dupa iesirea din Drobeta Turunu Severin, in localitatea Gura Vaii. Pe partea dreapta putem vedea barajul Portile de Fier 1. Desi altitudinea la care ne aflam este destul de mica (putin peste 100m) peisajul este unul montant, cu stanci imense de calcar. Soseaua practic urmareste malul Dunarii cu exceptia catorva segmente scurte dupa Orsova.
Intre Drobeta si Orsova, chiar dupa Portile de Fier, soseaua traverseaza un prim tunel apoi cateva viaducte, apoi iar un tunel, si tot asa pana la Orsova. La intrarea in Orsova, parasim drumul national 6 si intram pe DN57 catre Moldova Noua.
Caracteristici traseu:
calitate asfalt: bun, cateva zone cu denivelari, o zona mica in lcuru.
relief: munte, sosea de coasta de-a lungul Dunarii
altitudine minima: 100 m
altitudine maxima: 200 m
viteza medie: 80-90 km/h
Harta:
Cai de acces: Din Drobeta-Turnu Severin se intra pe DN6 catre Orsova, Timisoara
Din Oravita pe DN57 catre Moldova Noua
Descriere drum:
Drumul spectaculos incepe imediat dupa iesirea din Drobeta Turunu Severin, in localitatea Gura Vaii. Pe partea dreapta putem vedea barajul Portile de Fier 1. Desi altitudinea la care ne aflam este destul de mica (putin peste 100m) peisajul este unul montant, cu stanci imense de calcar. Soseaua practic urmareste malul Dunarii cu exceptia catorva segmente scurte dupa Orsova.
Intre Drobeta si Orsova, chiar dupa Portile de Fier, soseaua traverseaza un prim tunel apoi cateva viaducte, apoi iar un tunel, si tot asa pana la Orsova. La intrarea in Orsova, parasim drumul national 6 si intram pe DN57 catre Moldova Noua.
Urmeaza cea mai spectaculoasa parte a traseului: Cazanele Mici si Cazanele mari ale Dunarii. Aici este zona in care Dunarea traverseaza Muntii Banatului si ajunge la cea mai mica latimea a sa de pe teritoriul Romaniei: 180m. Imediat dupa Eselnita, pe partea dreapta, in golful Mraconia putem admira statuia cu chipul lui Decebal.
Urmeaza o zona in care drumul se departeaza putin de Dunare si avem parte de cateva curbe mai stranse, apoi dupa cativa kilometri revenim pe malul Dunarii pe care il urmarim pana la iesirea din Defileu, in apropiere de Moldova Noua.Soseaua are asfaltul in general bun, mai sunt cateva zone cu asfalt valurit sau in lucru dar nesemnificative. Drumul este o sucesiune de linii drepte intercalate cu viraje largi, ceea ce ne ofera o experienta destul de placuta de pilotaj. Este foarte bine ca in majoritatea timpului, drumul este foarte liber, eu l-am parcurs intr-o zi de weekend si cred ca am intalnit pe cei 100km aproximativ 50 masini in total.
La iesirea din defileu, inainte de localitatea Coronini, putem observa pe malul Sarbesc al Dunarii cetatea de la Golubac. Daca aveti timp va recomand sa faceti Clisura Dunarii si pe malul celalalt al Dunarii pentru ca experienta este diferita: la Sarbi soseaua nu merge pe malul apei, ci undeva la aproximativ 100m mai sus, peisajul fiind foarte diferit.
Ultimii cativa kilometri inainte de Moldova Noua, suprafta drumului este destul de denivelata, fiind realizata din placi de beton cu rosturi.
Din Moldova Noua, va puteti indrepta spre Oravita, apoi spre Bozovici si inapoi in DN6. Este un traseu superb plin de viraje si dealuri impadurite.
Video:
<< Inapoi la lista trasee
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu