Indicativ drum: DJ763
Ruta: Rachitele - IC Ponor - Cabana Padis - Pietroasa
Lungime: 54km (30km neasfaltati)
Caracteristici traseu:
calitate asfalt: pe partea vestica asfaltule e bun / zona estica neasfaltata, drum forestier
relief: munte / dealuri inalte
altitudine minima: 400 m
altitudine maxima: 1320 m
viteza medie: 60-70 km/h
Video:
Caracteristici traseu:
calitate asfalt: pe partea vestica asfaltule e bun / zona estica neasfaltata, drum forestier
relief: munte / dealuri inalte
altitudine minima: 400 m
altitudine maxima: 1320 m
viteza medie: 60-70 km/h
Harta:
Cai de acces: De pe DN1, sector Cluj-Napoca - Oradea, in Huedin, se intra pe DN1R. Aici exista indicator catre IC Ponor, Padis si Statiunea Fantanele. Dupa localitatea Calata se vireaza la dreapta pe DJ108C.
De pe DN76 - Deva - Oradea, la Sudrigiu se intra pe drumul judetean 763 carte Pietroasa.
Descriere drum:
Transapuseni incepe in satul Rachitele chiar cand se termina asfaltul. Teorectic acest drum ar fi trebuit sa fie asfaltat inca din 2013 dar din cauza unor scandaluri de coruptie asfaltarea a fost sistata.
Segmentul 1 - viteza medie de parcurgere 20-30km/h:
Intre Rachitele si IC Ponor terasamentul drumului a fost amenajat pentru asfaltare, aru fost refacute podurile, ziduri de sprijin dar nu s-a asfaltat. In consecinta drumul este la nivel de drum forestier - pamant si piatra si foarte multe gropi. Daca nimeresti intr-o zi dupa o ploaie serioasa, pe alocuri e chiar dificil de trecut. Exista si o zona de vreo 2km care este asfaltata si cateva podete.
Segementul 2 - viteza medie 15Km/h:
De la IC Ponor pana aproape de Padis, drumul nu a fost reparat probabil de cand a fost construit. In consecinta e destul de ingust si foarte accidentat. Prima parte e printr-o padure deasa iar atunci cand ploua se formeaza niste balti uriase dar care pot fi trecute pentru ca totusi exista piatra pe fundul apei. Apoi, incet-incet drumul incepe sa urce si devine din ce in ce mai bolovanos. Pe alocuri parca urici pe o stanca care a fost taiata pentru a face loc drumului.
Segmentul 3 - viteza medie 50-70km/h:
La vreo 2km de Padis incepe si asfaltul. Drumul a fost asfaltat pe portiunea Padis-Pietroasa acum vreo 2-3ani iar asfaltul este foarte bun. Din pacate, mai ales in primele luni dupa topierea zapezii, asfaltul este plin de nisip si aderenta este foarte scazuta. Aceasta portiune tine cam toata zona de "platou" si ofera cele mai frumoase peisaje ale traseului.
Segmentul 4 - viteza medie 40-60Km/h
Coborarea spre Boga. Acest segment este probabil cel mai solicitant pentru ca e zona cu cele mai multe viraje, foarte multe fiind ace de par. Asfaltul si marcajele sunt foarte bune pentru ca au fost realizate recent. Drumul este in proportie de 95% prin padure.
Segmentul 5 - viteza medie 80-90Km/h
De la Boga pana la Pietroasa, drumul merge de-a lungul unui rau. Este destul de virajat, dar curbele sunt mult mai largi iar soeaua este destul de ingusta si pe alocuri din cauza ca padurea este destul de deasa ai impresia ca treci printr-un tunel. Incet incet se termina muntii si drumul devine mai lat si destul de rapid.
Mancare si cazare: (click pe poza pentru mai multe informatii)
De pe DN76 - Deva - Oradea, la Sudrigiu se intra pe drumul judetean 763 carte Pietroasa.
Descriere drum:
Transapuseni incepe in satul Rachitele chiar cand se termina asfaltul. Teorectic acest drum ar fi trebuit sa fie asfaltat inca din 2013 dar din cauza unor scandaluri de coruptie asfaltarea a fost sistata.
Segmentul 1 - viteza medie de parcurgere 20-30km/h:
Intre Rachitele si IC Ponor terasamentul drumului a fost amenajat pentru asfaltare, aru fost refacute podurile, ziduri de sprijin dar nu s-a asfaltat. In consecinta drumul este la nivel de drum forestier - pamant si piatra si foarte multe gropi. Daca nimeresti intr-o zi dupa o ploaie serioasa, pe alocuri e chiar dificil de trecut. Exista si o zona de vreo 2km care este asfaltata si cateva podete.
De la IC Ponor pana aproape de Padis, drumul nu a fost reparat probabil de cand a fost construit. In consecinta e destul de ingust si foarte accidentat. Prima parte e printr-o padure deasa iar atunci cand ploua se formeaza niste balti uriase dar care pot fi trecute pentru ca totusi exista piatra pe fundul apei. Apoi, incet-incet drumul incepe sa urce si devine din ce in ce mai bolovanos. Pe alocuri parca urici pe o stanca care a fost taiata pentru a face loc drumului.
Segmentul 3 - viteza medie 50-70km/h:
La vreo 2km de Padis incepe si asfaltul. Drumul a fost asfaltat pe portiunea Padis-Pietroasa acum vreo 2-3ani iar asfaltul este foarte bun. Din pacate, mai ales in primele luni dupa topierea zapezii, asfaltul este plin de nisip si aderenta este foarte scazuta. Aceasta portiune tine cam toata zona de "platou" si ofera cele mai frumoase peisaje ale traseului.
Segmentul 4 - viteza medie 40-60Km/h
Coborarea spre Boga. Acest segment este probabil cel mai solicitant pentru ca e zona cu cele mai multe viraje, foarte multe fiind ace de par. Asfaltul si marcajele sunt foarte bune pentru ca au fost realizate recent. Drumul este in proportie de 95% prin padure.
Segmentul 5 - viteza medie 80-90Km/h
De la Boga pana la Pietroasa, drumul merge de-a lungul unui rau. Este destul de virajat, dar curbele sunt mult mai largi iar soeaua este destul de ingusta si pe alocuri din cauza ca padurea este destul de deasa ai impresia ca treci printr-un tunel. Incet incet se termina muntii si drumul devine mai lat si destul de rapid.
Mancare si cazare: (click pe poza pentru mai multe informatii)
BOGA: Pensiune restaurant Apuseni |
RACHITELE: Pensiune restaurant Maria |
Video:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu