unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

18.07.2016

Nordkapp, pauza la Lofoten

Articolul anterior: ziua 11


Dupa 11 zile de mers si 5000 de kilometri, ne-am reunit cu grupul de prieteni care isi fac vacanta in Lofoten. Aici planificasem sa fac o pauza o vreme pentru a petrece cateva zile cu ei si cu ocazia asta sa-mi revin dupa atatea zile de mers in medie cam 500km pe zi.
Grupul de insule Lofoten este unul dintre cele mai frumoase locuri din Norvegia: sunt zeci de insule cu stanci foarte abrupte care ies direct din mare iar soseaua serpuieste printre ele cand pe coasta, cand prin mijlocul insulelor, cand pe poduri spectaculoase, sau tuneluri care trec prin munti sau pe sub apa. Atunci cand e senin, cerul si apa au niste culori ireale iar peisajul e de vis.
In prima zi ne-am cazat in orasul Harstad care este in zona de inceput a arhipelagului. Orasul, desi maricel pentru zona asta, nu prea ofera multe lucruri de facut. A doua zi am decis sa facem o drumetie in imprejurimi si am mers in satul Elsgnes la nord-vest de Harstad iar de aici am urcat pe un munte de pe malul marii pana in varf la 534m. Peisajul era superb dar din pacate de pe la 450m in sus am intrat in nor si nu s-a mai vazut nimic.

langa Elgsnes
langa Elgsnes
langa Elgsnes
Pe seara am plecat spre Laukvik unde urma sa stam la un camping. Ne era pofta de niste bere si am zis ca pana acolo sa oprim la un magazin sa ne aprovizionam. Am trecut de Harstad unde fiind un oras mare, era plin de magazine si supermarket-uri si am zis ca pana la Laukvik, care e la 150km mai spre vest, sigur mai gasim ceva. Dar iata ca parcurgem 50, 100km si nu gasim nimic... si nu ar fi nicio problema, doar ca iata ca nu prea mai am benzina... Deja mai am putin si intru pe rosu si niciun semn de civiizatie. Ma opresc intr-o parcare si intreb un localnic care imi spune ca mai sunt 35 km pana la urmatorea benzinarie adica in Svolvaer. E la limita, limitei...  Sper sa-mi ajunga... Doar ca campingul e pe alt drum si daca vreau sa iau benzina din Svolvaer ar trebui sa fac un ocol de vreo 40km. La interesctia cu drumul spre camping, imi da prin cap sa-l sun pe Andrei care a ajuns deja la camping si imi zice ca sa nu ma mai stresez ca-mi da el benzina, mai bine sa vin la camping. 
Asa ca iata-ma in dimineata urmatoare luand un shot de benzina la prima ora pe stomacul gol in timp ce transferam benzina dintr-un rezervor in altul. Macar am scapat de stresul cu pana prostului. Astazi eu si cu gasca de prieteni vom merge pe insula Skrova pentru ca ei au o cabanuta inchiriata aici. Andrei, Adina si Alex s-au decis sa o ia inainte si sa plece spre sud spre Trondheim, pentru ca vremea pe Lofoten e urata si s-au cam saturat; de cand am ajuns aici e in continuu innorat si din cand in cand mai si ploua.

langa Laupstad
Pe la 4 luam ferry-ul spre Skrova si cum iesim in larg iata ca apare soarele! e incredibi! Deoadata  toata atmosfera se trandforma: culori, lumina, moralul nostru... e superb. Din cate am inteles, insula asta e un fel de Hawaii pentru insulele Lofoten, aici climatul e de asa natura incat sunt sanse mult mai mari sa fie vreme frumosa, in timp ce pe insulele principale vremea e mohorata. Si noi am nimerit fix in una dintre acele zile... Pe insula exista un mic orasel de pescari, cateva casute, un magazin, 2 baruri si cam atat. E totul atat de autentic, atat de linistit, si cel mai important e ca e soare.... e superb!
Iar daca urci in varful muntelui de pe insula, privelistea e incredibila! Cred ca asta este cea mai frumoasa priveliste care mi-a fost dat sa o vad de cand ma stiu eu... Nici pozele nu sunt suficiente pentru a descrie senzatia pe care o ai cand ajungi in varf... nu as mai pleca de aici niciodata...

langa Svolvaer
Svolvaer 
spre insula Skrova
pe Skrova
pe insula Skrova
pe insula Skrova
pe insula Skrova
pe insula Skrova 
pe insula Skrova
Din pacate ca orice lucru frumos, nu tine niciodata mult, si in urmatoarea zi ne intoarcem pe Lofoten si normal ca incepe din nou sa ploua... Pe ploaia asta nu prea avem ce face... asa ca ne ducem sa vizitam Henningsvaer, un sat imprastiat pe cateva insulite unde se poate ajunge cu masina. E frumos, dar ar fi si mai frumos pe soare... Ziua o incheiem langa Valberg, la un alt camping pe malul marii. Ploua in continuu de 7 ore si nu e niciun semn ca s-ar opri... E cazul sa o iau spre sud, spre tarile calde... asa nu se mai poate!

spre Henningsvaer
spre Henningsvaer
Henningsvaer
spre Henningsvaer

citeste mai departe: ziua 12



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu