unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

13.07.2016

Nordkapp, ziua 10 - Nordkapp! 71º 10' 21"

Articolul anterior: ziua 9



Dupa ce aseara am dat cu oistea-n gard, am cam stat cu griji toata noaptea asa ca nu prea am reusit sa dorm. Pe la 8.00 m-am trezit apoi am mai incercat sa mai dorm putin in living pe canapea dar tot nu am reusit. Le lasasem numarul de telefon celor care mi-au luat motorul si eram cu ochii in telefon sa vad daca suna. Pe pricipiul "no news is good news" am zis ca probabil au reusit sa indrepte janta, altfel probabil ar fi sunat sa ma intrebe daca comanda una noua... sau poate nici nu s-au apucat de ea... Nu prea am stare.. Azi in sfarsit e o zi cu soare, si aici cand e soare, peisajul e superb. E incredibil cum se schimba lucrurile cu putin soare. Repvag, locul unde ne-am cazat, e un sat de pescari, sunt cam 20 de case daca numeri si cotetele de caini si pare un loc incremenit in timp si spatiu. Toate casele sunt din lemn si pare ca au doar cateva culori din care pot alege cand le construiesc: galben, rosu inchis, verde, gri si alb. Nu misca nimic pe aici cu exceptia unui ren care alearga singur pe drum...
Repvag
Pe la 12.30 plec cu Alex pe motor spre Honningsvåg unde ar trebui sa-mi gasesc motorul intr-o stare sau alta. Sunt vreo 55 de kilometri de mers ca pasager. E ca dracu.. urasc sa fiu pasager! nu am inteles niciodata femeile care sunt innebunite sa mearga cu cineva pe motor. Si eu macar merg pe un motor comod, daca era vitezana cred ca era chiar penibil.. :) Imi pare rau ca nu sunt pe motorul meu pentru ca soseaua e extrem de pectaculoasa: se merge pe maulul marii, sau chiar pe sub mare. Nordkapp este de fapt pe o insula care e conectata de continent cu un tunel finalizat prin 1999. Tunelul trece pe sub mare si drept urmare, jumatate din cei 7 km ai sai cobori abrupt iar restul ii urici la loc.
Pe la 1.15 suntem la benzinaria Shell din Honningsvåg unde ar trebui sa-mi gasesc motorul. Aici aflu ca mototul e gata! Dar nu stiu sa-mi zica ce i-au facut. Service-ul de motoare e tot in acest orasel dar in alta parte. Platesc factura pentru transport si vad ca baiatul care a venit aseara cu platforma sa-mi ia motorul e si el aici. Imi zice ca el in timpul zilei e sofer de autobuz si ca ma va duce pana la service da-mi iau motorul. Ce tare! Si mai tare e cand ajung la service. Baiatul de acolo mi-a schimbat anvelopa deja si a reusit sa indrepte si janta. Si norocul meu este ca acest service abia s-a deschis in vara asta. Pana acum nu exista niciun service de motociclete in Honningsvåg.
Pana la urma am avut noroc. Practic nu am pierdut decat veo 2 ore fata de cum ne-am fi miscat in mod normal si mi-am schimbat si anvelopa pe fata! Se zice ca in Norvegia asfaltul est mult mai rugos si uzeaza foarte repede anvelopele asa ca oricum era posibil ca anvelopa de de pe fata sa trebuiasca sa o schimb.
spre Nordkapp
Deci iata-ma la ora 14.00 cu motorul gata si pregatit sa cuceresc ultimii 30km pana la Nordkapp. Vremea e perfecta, e senin si temperatura e tocmai buna. Desi mai am atat de putin, nu pot sa nu ma opresc sa nu fac poze pentru ca peisajul e superb: se urca de la nivelul marii pe cateva serpentine pana pe un platou apoi drumul traverseaza insula pana la Nordkapp. Inca o vale apoi drumul urca abrupt si dupa o curba se zareste cladirea cu restaurantul si magazinul de suveniruri si parcarea cu o mare de rulote. Nu am vazut atatea rulote intr-un loc niciodata!
E ora 15.00 si in parcarea de la Nordkapp, toti motociclistii care ajung, se dau jos de pe motor si se imbratiseaza fericiti. Am reusit si noi! dupa mici peripetii iata-ne aici! si dupa atata ploaie si frig, iata ca ma avut noroc si am prins o zi perfecta. Nici nu speram la mai mult! E momentul la care visam inca de la Anul Nou cand mi-am propus sa fac asta.

parcarea de la Nordkapp

Nordkapp
Nordkapp
cea mai nordica balustrada de pe continenet
the end of the world
Dupa vreo ora de poze si cumparat suveniruri, plecam. De aici trebuie sa ne intoarcem pe acelasi drum vreo 100 de kilometri apoi o vom lua spre Narvik. Pentru mine parte din drum e la prima parcurgere pentru ca aseara am mers cu camionul si o parte cu Alex pe motor. Oricum drumul asta azi, pe soare, este complet altul! este cu totul altceva cand il faci pe ploaie, ceata si frig. Nici nu vreau sa-mi imaginez ce dezamagire trebuie sa fie sa vii pana aici si sa prinzi ceata.
Dupa ce ne-am atins scopul, acum suntem relaxati, nu ne mai grabim nicaieri. Mai facem o pauza mai lunga pe o plaja superba apropae de Repvag, apoi plecam spre Alta. Trecem si pe langa locul accidentului de aseara, care acum, pe soare, pare un loc numai bun de oprit si admirat peisajul.
Dupa ce intram pe drumul spre Narvik, mai oprim la o benzinarie sa ne facem plinul la bere. Vanzatorul ne vede ca ne uitam la frigider si vine la noi disperat si ne zice ca sa luam acum, ca dupa 8 nu mai voie sa vanda bautura. Mai avem 2 minute! Impreuna cu vanzatorul luam repede niste baxuri si fugim la casa. Reusim sa cumparam cam cu 10 secunde inainte sa se blocheze casa!

plaja langa Repvag
Langa Nordkapp
la plaja
reni pe drum
De aici avem o portiune pe drum care se departeaza de mare si peisajul se schimba complet: totul devine mult mai arid, aproape nu exista niciun copac, iar cei care mai sunt sunt aproape uscati... dar ce e frumos aici, e faptul ca e plin de reni. Ba chiar la un moment dat drumul e blocat de o turma care traverseaza strada.
Pe la ora 9.30 ajungem aproape de Alta si imediat cum am ajuns din nou langa mare, a aparut si vegetatia. Ca aspect ai crede ca esti undeva in Grecia pe malul mediteranei, doar ca e cu vreo 20 de grade mai frig... Chiar inainte de Alta, gasim un camping. E ok. E pe malul unui rau fix in locul unde se varsa in mare. Este prima seara cu cer senin de cand am trecut de cercul polar. In sfarsit vom avea ocazia sa vedem cum se plimba soarele pe cer, pe la orizont fara sa apuna asa ca ne punem cu berile care inca sunt reci cu fata la soare, vorba cantecului: seara, noapte si dimineata pe racoare noi stam cu fata la soare...

langa Alta
camping langa Alta, ora 1:30 a.m.

citeste mai departe: ziua 11



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu