unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

21.09.2014

Paris...

2 saptamani la Paris... a fost o experienta diferita fata de ultimele vizite aici. Asta pentru ca nu prea am fost turist.. mare parte din timp am lucrat de aici. Este foarte ciudat sa lucrezi la Paris.. jumatate de zi esti la servici, jumatate de zi te simti ca in vacanta. Si asta in fiiecare zi. E destul de relaxant dar si putin frustrant.. sa stai la birou, sa lucrezi si sa vezi pe geam Sacre Coeur.

 de la fereastra
tot de la fereastra
Primele zile au fost de relaxare, nu am facut nimic decat sa ma plimb, sa-mi revin dupa oboseala acumulata pe drum. A fost si putin stresant pentru ca zona in care stau nu pare chiar foarte sigura, asa ca mi-a fost putin frica sa las motorul in strada, mai ales ca aici vad ca toata lumea isi leaga scuterele si motoarele cu ditamai lanturile iar eu nu aveam nimic. Asa ca dupa cateva zile l-am parcat in curte la niste cunostite care locuiesc in Paris.

in siguranta

Nu mi-am propus sa vizitez nimic, mai ales ca toate atractile turistice cunoscute le vazusem deja, Pur si simplu am luat-o la pas pe jos, de multe ori fara o destinatie precisa, am facut picnicuri peste tot, am descoperti tot felul de locuri frumoase sau interesante care nu prea apar in ghiduri turistice. De exemplu o surpriza placuta a fost cartierul Bellville, plin de barurui si cafenele si cu un parc foarte simpatic.

Les Docks - Cite de la Monde et du Design

biblioteca nationala Francois Mitterrand

Campus Universite Paris Diderot
La Villette
Montmartre
Belleville
Boulevard Macdonald
  Am descoperit si locuri care desi sunt in interiorul Periferique-ului, numai a Paris nu arata, mai degraba zici ca esti undeva intr-un oras din Alegeria sau Maroc.
Am avut si o zi ca in jocurile video :) mai intai pe langa gara de est totul arata ca in  GTA (Grand Theft Auto pentru cine nu stie) iar la castelul Vincennes era direct ca in MOHAA, o gramada de oameni imbracati in soldati din al 2-lea razboi mondial cu tot cu mainsi si echipament.

Boulevard de la Chapelle

Chateau Vincennes
 Am prins si cel mai frumos spectacol de lumini si artificii pe care l-am vazut eu vreodata: la Defense proiectii pe Grand Arche.

La Defense - Grand Arche
La Defense - Grand Arche
Am ajuns putin si in viitor :) Am fost intr-o zi in La Defense: mai intai metroul era fara conductor, totul era automat, Apoi in Defense totul e complet diferit fata de Parisul clasic: numai cladiri inalte, de sticla, totul foarte artificial, exact ca un oras dintr-un film SF. La supermaket exista casierii automate: iti scanezi singur produsele, platesti cu cardul si pleci. Cred ca in curand o sa fie o raritate sa interactionezi cu un om la un serviciu public.

La Defense
La Defense

Eu zic ca am reusit sa vad putin si din fata mai putin turisitca a Parisului (probabil foarte putin), o fata care e total diferita fata de ce vezi in filme si in ghidurile turistice, o fata care cred ca trebuie vazuta pentru a putea intelege cu adevarat cam care e viata orasului.
Sunt si cateva lucruri pe care nu le-am inteles :)) De exemplu de ce in metrou cand se anunta statia urmatore, se anunta de doua ori pe tonalitati diferite.. De ce toti oamenii intra in metrou si se opresc fix in usa ca si cand dupa ei nu mai urca nimeni, De ce sunt foarte multi oameni care pare ca uita ca trebuie sa coboare la o statie si coboara in ultimul moment.. hai sa zic ca asta o mai inteleg, mai ales ca sunt foarte multe statii, dar ce nu inteleg, de ce sunt destui de multi oameni care dupa ce se opreste metroul in statie, mai stau putin pe ganduri pana sa urce in metrou! de parca trec mai multe linii de metrou prin aceiasi statie!?
Aaa, sa nu uit! inca o chestie...cred ca francezilor le plac mirosurile puternice sau pur si simplu poate nu le mai simt. Cred ca de la branza li se trage,.. pe la toate coltuirle miroase a pisat si cel putin un sfert dintre francezi miros a transpiratie.. sau poate or fi turisiti si am eu ceva cu francezii..





Hai ca sa nu termin in nota asta... E frumos! Parisul e frumos, n-am ce zice.. Mai ales cand il vezi intr-o companie selecta. :)