unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

02.05.2015

Pana la Atlantic si inapoi

Mai e putin, mai precis 14 zile! Ma gandesc la excursia asta inca de cand m-am intors anul trecut din prima tura prin Europa si abia astept sa plec din nou la drum. Am facut deja toate pregatirile, am facut revizia la motor, am stabilit traseul cu opriri, locuri de vizitat, campinguri, tot.


harta traseu

Plecarea e pe 16 Mai, si planul e sa ajung in 5 zile la Paris apoi sa fac o tura de 3 zile pana la St-Malo si sa ma intorc pana la Bucuresti tot in 5 zile.
Initial vroiam sa o iau prin Elvetia la dus dar am descoperit ca am sanse mari sa nu fie deschise toate trecatorile din Alpi din cauza zapezii. Asa ca traseul la dus va fi prin Ungaria, Slovacia, Cehia, Germania si Franta.

citeste in contiunare povestea: ZIUA 1


In prima zi as vrea sa ajung in zona Padis, in Apuseni si o voi lua prin Brasov si Sighisoara. As vrea sa vizitez si salina de la Turda daca am timp. Problema e ca voi avea o portiune de drum fara asfalt cam de 20km chair inainte de Padis. A doua zi voi face partea asfaltata de "Transapuseni" apoi Oradea, Debrecen si as vrea sa imi pun cortul undeva pe langa muntii Tatra in Slovacia. Ziua 3 va fi ziua castelelor si a cetatilor. Voi traversa Slovacia si Cehia si voi trece prin cateva orase si sate cu cetati medievale. Seara as vrea sa vizitez una din fabricutele locale de bere care normal ca au si un mic pub.

  In urmatorea zi voi traversa Germania de la est la Vest prin Nuremberg, Rothenburg si o gramada de satuce cu arhitectura specifica germana. As vrea sa vizitez muzeele Porsche si Mercedes in Stuttgart apoi voi traversa Muntii Padurea Neagra iar seara sa ma opresc langa Strasburg. In ziua 5 vreau sa ma opresc la Verdun si apoi sa vad catedralele gotice din Metz si Reims. Seara voi ajunge la Paris.

Weekendul ce urmeaza voi face o tura pana la St-Malo si retur la Paris in 3 zile. Traseul va fi prin Caen apoi coasta Normandiei cu plajele unde au debarcat aliatii in al 2-lea razboi mondial, Mont Saint Michael. La intoarcere voi trece prin Chartre pentru a vedea una dintre cele mai mari catedrale gotice din Europa.



Pe 31 voi pleca spre Romania. Traseul de intoarcere l-am ales in felul urmator: am cautat pe net topul cu cele mai frumoase sosele pentru motor din Europa. Le-am ales pe cele care erau oarecum in drum, le-am exclus pe cele pe care am mai mers deja si a rezultat traseul. In prima zi voi traversa Franta si ar trebui sa ajung la Geneva. Ideal ar fi sa ajung aproape de Chamonix pentru ca ziua urmatoare am de lucru, am de traversat 5 trecatori: Col de Montets, Furka pass, Gotthard pass, Julier pass, San Benardino pass. Daca am timp urc putin si pe Grimsel pass. A 3-a zi continua cu inca vreo 3: Bernina pass, Falzarego pass si Pardoi pass spre Cortina d'Ampezzo.

De aici urmeaza Austria, voi trece pe langa circuitul de F1 Red Bull Ring si voi innopta undeva pe drumul S6 pe langa Leoben.
In ziua 4 voi traversa Ungaria voi trece pe langa Balaton si seara ar trebui sa ajung la Szeged sau cu putin noroc sa intru in tara. In ultima zi, teoretic, va fi cea mai lunga etapa pentru ca ocolesc putin pentru a parcurge si noul drum asfaltat: TransSemenic. Apoi o iau pe la Herculane, Baia de Arama, Rm Valcea si Bucuresti.
Cam asta e planul.... cu putin noroc sper sa-mi iasa!

...va urma...









citeste in contiunare povestea: ZIUA 1