unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

21.05.2015

ziua5 - Paris j'arrive!

pe ploaie
Dimineata pe racoare, eu stau cu fata la soare.. as sta...afara e racoare dar nu prea e soare si ploua! Cerul e mohorat, pe meteo radar arata ca cel putin pana la Metz e un mare nor si nu stiu incotro o va lua. Deci ma asteapta o zi interesanta! Am strans repede tot bagajul, mai putin borseta cu periuta, pasta de dinti, etc, asa cum mi-am dat seama mai tarziu. Se putea sa nu uit eu ceva?! bine ca doar atat.. Mi-am pus salopeta de ploaie, mi-am imbracat rucsacul intr-un sca de gunoi, deocamdata ploua marunt, deci nu e chiar asa de grav.

s-a oprit ploaia
La 7.30 m-am pus in miscare si in 5 minute intru deja in Franta. Ideea ar fi sa ma indrept spre Metz dar pe drumuri secundare. Din pacate toate semnele arata fie spre autostrada, fie spre niste sate care nu apar pe harta mea tiparita si sunt nevoit sa opresc aproape la fiecare intersectie sa ma uit pe telfon, sa vad incotro sa o iau. E o adevarata placere pe ploaia asta.. Incepe sa ploua mai tare si deja simt ca mi se infiltreaza ceva in cizma dreapta..misc putin din degetele de la picior si mi se confirma: e un mi acvariu. E enervant! inaintez foarte geu! au trecut aproape 2 ore si nu am facut nici 100km, e parca si mai frig, ploaia se inteteste si cerul nu da niciun semn ca s-ar termina prea curand. Pe la  mijlocul rezervatiei naturale Vosges du Nord se opreste ploaia..  E 9.30. Pare ca am scapat asa ca ma opresc sa-mi dau jos salopeta si sa-mi pun manusile de vreme frumoasa.

spre Metz

campii
Spre Sarreguemines cerul incepe sa se insenineze si ocazional mai iese si soarele, dar in continuare sa vad zone cu nori negri unde sigur ploua. Incerc sa gasesc drumul care maerge aproximativ paralel cu autostrada spre Metz dar am aceiasi problema cu indicatoarele care vor neaparat sa ma bage pe autostrada! Dina cauza loc fac si un mic ocol de vreo 10km, suficient cat sa ma intersectez cu un norisor de plaoie.. e ok, ma stropeste doar putin.

Metz
Metz
Pe la 1.20 ajung la Metz.. foarte greu! Hai sa ma opresc sa vad si eu putin catedrala si centrul. Vad de departe turla si dau sa ajung acolo dar strada, e pietonala, mai dau o tura incerc sa ajung pe alta strada, tot asa! la dracu! nu am cum sa ajung :( si nici nu pot lasa motorul cu bagaje pe el... Ma apuca toti dracii! pare ca azi nu merge nimic cum trebuie! Imi bag picioarele , plec!
La intrarea in Metz am vazut o gramada de indicatoare spre Verdun (urmatorul oras pe traseu) acum nu mai e niciunul! tot asa, toate imi arata spre autostrada...ma invartesc, ma sucesc, nu gasesc.. asta e.. intru pe autostrada si cand ma intersectez cu drumul meu o sa ies. 35km - 2 euro, daca faceam toata Franta pe autostrada mai plateam vreo 40de euro.




norul cu grindina
Sunt deja in intarziere deci nu mai opresc la Verdun. Acum deja e soare dar e un frig.. 12grade la sfarsitul lui Mai..si mai bate si vantul cam tare! Ma mai opresc sa ma incalzesc si vad un nor relativ mic care pare ca o sa aduca putina ploaie. Vad o prima picatura de ploaie pe casca, asa ca plec. In 2 minute incepe sa ploua cu galeata si mai e si grindina! se aude in casca de zici ca ma mitraliaza cineva! Aproape ca nu se mai vede nimic in fata. Daca opresc ma fac fleasca, mai bine merg in continuare pana o sa ies din nor. Peste 10km e din soare dar eu sunt partial ud..cel mai nasol e ca m-am udat pe piept si imi simt tricoul rece si lipit pe piele. Noroc ca mai am putin pana la Reims si aici voi opri sa vad catedrala. S-a facut ora 5. Dupa o jumate de ora de pauza in fata catedralei, ma mai usuc putin si plec. Mai am 140km!

Reims
catedrala din Reims

Reims
catedrala din Reims

spre Meaux

Drumul de aici pana la Paris e frumos, serpuieste printre niste dealuri cu vita de vie si padurici. Asa era si pana acum dar ma deranaja ploaia.. La Meaux deja incep sa se vada multe avioane pe cer iar pe indicatoare apare Paris! in sfarsit, sunt aproape! Incet-incet se aglomereaza, incep suburbiile, incepe traficul. Intru pe peripherique si pare gol..chiar ma gandeam ca o sa fie nebunie..dar ma bucur degeaba, in 2km, incepe ambuteajul! din nou, masinile stau iar motociclistii si scuteristi misuna printre ele.. ma dau la o parte pentru ca nu fac fata. Port Maillot, Defense, Le Vesinet...am ajuns!!! Am reusit din nou! anvelopa spate e tocita la limita, s-a dus cam 1.5 mm din grosimea cauciucului. Asta a fost stresul drumului, dar nu am zis nimic din superstitie... :)
Primii 3000Km au fost facuti! va urma!