unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

04.10.2015

Veliko Tarnovo si Kaya Bunar



E sambata seara, ora 10 si ma gandesc ce sa fac Duminica... de ce sa stau in casa?! se anunta vreme buna asa ca ar fi o ocazie perfecta sa ma plimb. Dar unde? Ar trebui sa merg undeva aproape dar am tot fost in ultima vreme si prin Bucegi, si pe la Cheia.. .Ce ar fi sa ma duc spre Comana... dar nu mai bine ar fi sa ma duc in Bulgaria? Veliko Tarnovo! Caut pe Google Maps..e la 180Km. Asta e! E perfect! Ma uit pe harta si vad ca pe langa Veliko mai e o cascada interesanta de care nu am auzit pana acum. Planul e gata.

traseul
 La ora 7.30 sunt in picoare, mai verific odata harta, imi fac niste sandwich-uri si plec. Afara e soare, putina umezeala si cam racoare. Traficul e lejer asa ca in 10 minute ies din Bucuresti si in juma' de ora deja sunt la Giurgiu. Pare ca au mai lucrat la drum de cand am trecut pe acolo ultima oara. Mai e o singura zona cu gropi cam de 500m lungime in satul 1 Decembrie. In rest asfaltul este aproape perfect!.
O scurta oprire la benzinarie ca sa refac plinul si ma indrept spre granita. Ma gandesc ca pana la Veliko Tarnovo sunt 120km, deci dus-intors 240km as vrea sa nu alimentez deloc in Bulgaria. Granita e goala, trec de punctul de plata si ajung la pod. Aici e o mic coada pentru ca pe pod se lucreaza si e un semafor. Se circula alternativ, dar nu-i problema ca nu dureaza decat 2-3 minute.
Bulgaria ma intampina cu mic soc: chiar inainte de punctul de control pasapoarte au pus un speed bump invizibil pe care reusesc sa-l iau din plin...il simt direct in inima.. cred ca mi-am indoit si janta.. Politistul nici nu se oboseste sa se uite in pasaport, doar ma intreaba incotro ma duc si se mira ca sunt singur..."De obicei voi motociclistii mergeti in gasca"  imi zice... da si? eu azi merg singur.
Bulgaria e ca de obicei: totul invechit, vopsea scorojita, totul prafuit si drumuri aproape napadite de vegetatie. Ce-mi place in schimb la ei, e faptul ca in general soseaua principala nu trece prin mijlocul satelor ca la noi, trece pe langa. Asa ca drumul e placut, fara multe localitati, cred ca pana la Veliko Tarnovo sunt doar vreo 4-5 sate si asta in 120km.

Veliko Tarnovo
spre Veliko Tarnovo
Drumul pana la Veliko e dragut: dealuri domoale, multe linii drepte, cateva curbe line, multe curbe verticale, paduri si multa vegetatie pe marginea drumului. Imi dau seama ca ma apropi de destinatie cand deodata incepe un fel de vale larga, marginita de dealuri su stanci la partea superioara. La prima intersectie fac dreapta si in 5 minute am ajuns. Parchez chair in piata de la intrarea in cetatea Tsarevets si ma decid sa intru sa o vizitez. Ma duc la casa de bilete...din pacate astia desi stiu romana, nu accepta lei si nu se poate plati nici cu cardul, iar eu nu am leva, asa ca plec sa caut un bancomat sau o casa deschimb. Tocmai bine, pentru ca drumul ma duce fix in centrul vechi asa ca ma decid sa dau o tura si pe aici.

Veliko Tarnovo
centru vechi Veliko Tarnovo
Veliko Tarnovo
Veliko Tarnovo
Veliko Tarnovo
Veliko Tarnovo
Veliko Tarnovo
Veliko Tarnovo
Veliko Tarnovo
Veliko Tarnovo se intinde pe cateva dealuri iar centrul este chiar in varful unui deal iar eu sunt cu geanta de rezervor in spate, cu casca si cu geaca de motor pe mine asa ca in 5 minute sunt ud leoarca. Nu-i problema pentru ca e frumos: multe case vechi, inghesuite un intr-alta si multa improvizatie. Pare ca e un amestec intre un oras medieval european si o favela. Dupa vreo ora de plimbare prin centrul vechi, rezolv si problema cu banii asa ca ma intorc sa vizitez si cetatea. Aceasta este destul de mare si dupa inca o ora de hoinareala ma declar multumit cu ce am vazut. E timpul sa o iau din loc catre cascada Kaya Bunar.

Veliko Tarnovo
Veliko Tarnovo
Tsarevets
Cetatea Tsarevets
Cetatea Tsarevets
Cetatea Tsarevets
Tsarevets
Cetatea Tsarevets
O iau pe drumul spre Sofia si dupa vreo 15km intru pe un drum laturalnic care ar trebui sa ma duca la cascada. Drumul nu e tocmai bun... pe masura ce inaintez, drumul se ingusteaza si pare ca in orice moment o sa se termine asfaltul. E foarte ciudat, in jurul meu sunt doar niste dealuri foarte plate, e aproape campie si in 10km ar trebui sa gasesc un canion si o cascada... Si iata ca deodata apare si canionul.. iar eu sunt deasupra.

spre cascada
Kaya Bunar
canionul Kaya Bunar
Dupa cativa kilometri drumul pare ca se departeaza de canion dar doar pentru a cobora la baza acestuia. apoi se infunda intr-o parcare. Pana aici nu am intalnit nici-un indicator catre cascada asta... ma intreb daca nu cumva a pus cineva niste poze aiurea pe Google maps si eu am venit ca prostul pana aici. Un semn bun e ca mai sunt masini in parcare asa ca imi iau bagajele si plec sa vad unde e cascada. Traversez un podet de lemn si am ajuns! era chiar acolo langa parcare si e superba! un fel de mini Plitvice! Canionul se termina brusc cu o cascada si un lac si partea frumoasa e ca te poti catara pana la partea de sus a cascadei si apoi poti sa continui pe firul canionului. E locul perfect pentru masa de pranz, asa ca dupa o tura in jurul cascadei ma asez pe malul lacului sa mananc.

Kaya Bunar
Kaya Bunar
Kaya Bunar
Kaya Bunar
Kaya Bunar
Kaya Bunar
Kaya Bunar
Kaya Bunar
Kaya Bunar
gaura in stanci la Kaya Bunar
De aici ma bate gandul sa ma intorc pe la Zimnicea cu bacul. Din pacate urmatorul bac trece Dunarea la ora 4 apoi mai e unul la 7 iar eu nu am cum sa-l prind pe ala de la 4. Deci ma voi intoarce pe acelasi drum desi mi-ar fi placut sa incerc si ruta asta... Inca nu imi scot complet ideea din cap si imi propun sa iau decizia finala la intersectia unde ar trebui sa o iau spre Zimnicea. Sunt la limita cu timpul asa ca bag viteza... M-am uitat pe harta fugitiv si am ramas cu ideea ca merg pe un drum secundar pana la drumul principal Veliko Tranovo - Russe si acolo fac stanga. Asa ca la prima intersectie, fac stanga, indicatorele fiind in chirilice. Dupa vreo 500m imi dau seama ca soarele e in directia gresita! ma opresc verific harta... am luat-o in directia opusa! nu asta era drumul principal. La urmatorea intersectie fac din nou stanga si din nou dupa vreo 2 km imi dau seama ca am luat-o aiurea! Vai ce rusine...eu care ma laud ca stau bine cu orientarea sa gresec asa de 2 ori la rand... s-a cam dus treaba cu bacul...O sa o iau pe la Russe. Odata intrat in drumul principal ma relaxez si ma ia somnul, ceea ce pe motor e destul de rar... dar iata ca ma salveaza o gaza! Nu stiu cum a reusit dar a intrat in casca si se plimba pe varful capului meu! o placere sa vrei sa te scarpini si sa ai casca in cap! o adevarata tortura! Noroc ca in cateva sute de metri dau peste o parcare si reusec sa neutralizez gaza. Macar mi-a zburat somnul.
Pana la Girgiu mai am vreo 100km si sunt la limita cu benzina. Asa ca tot drumul pana in tara nu fac decat sa fac calcule in cap: indicatorul de benzina imi mai arata 3 liniute... daca reusesc sa fac 30km cu fiiecare ar fi ok, daca mi se aprinde becul la Russe sau chiar aproape de Ruse insemana ca o sa reusesc, si tot asa.. sunt cu ochii numai pe indicator.. zici ca sunt maniac. Ajung la Ruse si indicatorul inca imi arata o liniuta asa ca ma relaxez...o sa-mi ajunga!

spre Russe
asfalt bulgaresc
La granita aceiasi poveste: tot incerc sa le dau pasaportul sa ma controleze dar aia parca nici nu vor sa ma vada... toti imi fac semn sa trec... cred ca fata mea le inspira multa incredre.. :)
Odata intrat in tara, totul merge snur: drumul e aproape liber si in 40 minute sunt acasa. Asta numesc eu o Duminica relaxanta! pacat ca destinatiile din jurul Bucurestiului sunt cam pe sfarsite...

Un comentariu:

  1. Salut. Ma bucur foarte tare pentru ce ai facut aici .Inspirant si placut. Am de gand sai incerc multe din traseele descrise de tine. Spor si sa auzim de bine

    RăspundețiȘtergere