unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

16.05.2015

ziua1 - spre Apuseni

articolul anterior: planul


16 mai, ora 6.30am, 46399km la bord. Totul e gata, ma urc pe motor si plec! La inceput e putin mai ciudat, mi-e somn si ma gandesc ca unde naiba plec eu atatia kilometri?! nu mai bine stateam acasa si dormeam? :) Dar gandurile astea dispar repede... cum intru pe autostrada A3, iese soarele si situatia se schimba: totul e verde, proaspat, tocmai au inflori salcamii...asa ca ii dau bice!

3,2,1....ignition!

Ma misc bine, si la ora 9 deja sunt langa Brasov. Deja de la Sinaia incepuse sa fie ud pe jos si parea ca sunt cu un pas in urma ploii. La Brasov incepe sa se innoreze si pe jos e din ce in ce mai ud, dar macar nu ploua. In fata mea sunt zone mai intunecate si zone cu nori mai rarefiati... si la fiecare curba ma rog ca drumul sa se indrepte spre zonele luminate.

Brasov
langa Brasov

Am noroc si vad ca ploia ma ocoleste, zonele de asfalt ud alterneaza cu asfalt uscat si tot asa. Drumul ar fi foarte misto daca ar fi fost uscat si se pare ca unii chiar si asa nu pot sa se abtina sa nu o calce... in decurs de 15 minute vad doua masini proaspat rasturnate!
La vreo 50km dupa Brasov incepe sa picure, asa ca profit ca drumul trece prin Rupea si ma hotarasc in ultimul moment sa urc la cetate pentru un popas. Se pare ca de ultima oara cand am fost aici cetatea a crescut si pana la ea a rasarit si un drum asfaltat pana la poarta ...alta viata!
Pierd timpul vreo 15-20 de minute pe aici si vad ca nu mai picura deci pot sa o iau din loc.

Cetatea Rupea
Cetatea Rupea
Imi pusesem in gand sa fac urmatorul popas la Sighisoara si sa mananc. Ok... ajung in oras, ma invart putin pe stradute incercand sa caut un loc de unde sa se vada frumos cetatea si intr-un final ma opresc la polele turnului cu ceas. Dupa 2-3 poze, tocmai ce-mi deschisesem telefonul si incepe sa sune... vorbesc vreo 15minute si ca fraieru uit si de ce ma oprisem asa ca plec mai departe fara sa mananc nimic. "Noroc" ca in 20km incepe iar sa picure, asa ca ce pretext mai bun..ma opresc in prima benzinarie si mananc.

sighisoara
Sighisoara
Dupa o juma' de ora de pauza ploaia pare ca nu vrea sa se opreasca asa ca imi zic ca poate mai incolo o fi mai frumos...pe dracu! cum intru pe autostrada la Turda incepe sa ploua si mai tare! Nu se mai poate merge asa, deci va trebui sa pun costumul de scafandru. Imi iau si manusile de iarna pentru ca s-a facut si foarte frig... aproape ca dardai.. E mai bine acum...m-am mai incalzit cu salopeta aia pe mine dar din pacate ploaia incepe din ce in ce mai tare... La Gilau ma decid ca nu se mai poate si ma opresc sub un pod. Prognoza spune ca in 2-3 ore o sa iasa soarele dar din pacate eu nu pot sa astept atat pentru ca am un program de respectat, asa ca dupa o ora imi iau inima in dinti si plec.

A3 la Gilau
la adapost sub autostrada A3 la Gilau
 Ce rau imi pare! De cand imi doream sa ma intorc la Lacul Tarnita si iata cu ma intorc in sfarsit si ploua torential. Aici mi-am petrecut cateva vacante de vara cand eram mai mic si am numai amintiri frumoase... Ma opresc de cateva ori si fac cateva poze pe ploaie dar degeaba...se pare ca trebuie sa ma multumesc cu acele amintiri de cand eram mai mic.

Barajul Tarnita
Barajul Tarnita pe Somesul Cald

Somesul Cald
Somesul Cald

Drumul serpuieste pa langa lac, e destul de denivelat cu cateva gropi dar cel mai enervant e ca ploia pare ca nu vrea sa se opreasca desi norii par ca incep sa se imprastie. Sunt deja plin de nisip, pe haine, pe bgaje si pe motor. Aproape de Belis situatia incepe sa se amelioreze: ploaia s-a temiant si in curand pare ca o sa iasa si soarele! Am ajuns in Muntii Apuseni si peisajele sunt superbe.. ploaia s-a oprit la fix!

Marisel
Langa Marisel
Marisel
Langa Marisel
 Dar normal ca nu putea sa se termine totul asa usor. Drumul era oricum destul de prost, plin de gropi si mai ales de nisip ud care aluneca ca dracu. La iesirea din Marisel se termina asfaltul!si nu numai ca se termina dar se pare ca incep si niste lacuri. Pe primele 2 le fentez pe margine, derapez putin cu roata din spate dar ajung la unul care a blocat tot drumul. Ma gandesc ca ar trebui sa ma intorc...nici macar nu stiu cat de adanc e si cine stie ce gropi or mai fi pe fund...

Marisel
Iesirea din Marisel
 Deja ma resemnasem si ma pregateam sa intorc, cand vad ca apare o caruta...hai sa vad cum trece asta, imi zic... ma uit pe unde o ia si o sa o iau si eu pe acelasi traseu. Caruta trece si incepe sa mi se para posibil, apoi ce sa vezi...apare cel mai rapciugos scuter pe care l-am vazut vreodata cu un pusti la ghidon. Asta n-are nici-o treaba, tece ca si cand drumul ar fi uscat! eee ce sa zic! ma face pe mine un scuterist? Gata! ma bag! Apa pe alociuri ajunge aproape pana la axul rotii, mai imi fuge fundu' putin dar trec. Deja ma simt ca la enduro..

Lacul Belis-Fantanele
Lacul Belis-Fantanele
Dupa 4km ies la asfalt. E soare dar din pacte pe jos e destul de ud si nu se poate merge cum mi-as dori pe un drum asa de virajat. La Belis o iau la dreapta spre Rachitle. E un drum superb: ingust, proaspat asfaltat si marcat, e pustiu si cu un peisaj superb! paduri, poienite, iar pe partea stanga, in vale, din cand in cand se vede lacul Belis-Fantanele.

Belis si Doda Pilii
Intre Belis si Doda Pilii

Imi propusesem sa dorm la IC Ponor pe drumul spre Padis, dar dupa ploia asta si zonele de drum forestier, parca e prea mult sa mai fac o bucata de inca 20km de macadam,,,asa ca o sa o las pe maine cand o sa fie, sper, si mai uscat pe jos. Prima noapte voi ramane in Rachitele si nici nu-mi pare rau! ce mod mai bun de a te reface dupa o zi ca asta decat cu niste palinca de prune din partea gazdelor...