unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

19.05.2015

ziua3 - Cehia


Muntii Tatra
la plecare - Muntii Tatra

Am reusit sa ma trezesc la 6.30 si la 7.15 eram deja gata impachetat. Tantita la care stau cica e profesoara si mi-a zis ca dimineata e la scoala...asa ca am deschis poarta, am scos motorul din curte si am plecat fara sa ma intalnesc cu nimeni.
Trebuia neaparat sa-mi curat lantul dar mi-a fost jena sa-i fac mizerie in curte...e prea frumos ca sa o murdaresc. Lantul, ca de altfel tot motorul e plin de nisip de cand am mers prin ploaie si pe drumurile alea forestiere prin apuseni. In prima parcare opresc ca sa fac operatiunea. E o dimineata senina si in departare se vad muntii Tatra.... Mai fac o poza, mai curat la lant... Il ung si pe la 8.15 chiar sunt gata de drum.

pe perfuzii
O iau spre Zilina, la inceput e putina autostrada care in vreo 20km se transforma in drum national. E aproximativ ca pe Valea Oltului, un drum printre munti cu calea ferata in paralel, de-a lungul unui rau destul de mare, doar ca e mult mai bun asfaltul si pe margine mult mai curat...adica chiar e curat. Frate! E aproape vara! De ce naiba e asa de frig?! Cred ca sunt vreo 7-8 grade... Noroc ca macar e soare si cand mai fac o pauza ma incalzesc ca soparla.
De la Zilina am dua variante: drum national sau autostrada..aleg autostrada si intr-o ora sunt la Trencin. Aici mi-am propus sa opresc sa vad putin orasul, mai ales ca exista un castel interesant deasupra pietei din centru. Fix acolo ma duc si eu. Opresc langa o pizzerie, imi iau niste felii de pizza, o cola si o pun de un picnic pe niste băncuțe in mijlocul pietei. Motorul e la vreo 50 de metri mai incolo si nu stiu de ce dar lumea care trece se oprește si se uita ca la urs... Ce naiba, astia nu au mai vazut motociclete? Doar e plin pe aici de ele... In fine...credeam ca vor sa-mi fure casca sau ceva... :)

Cetatea Trencin
Cetatea Trencin

la picnic
Pe la 12 plec mai departe, intru im Cehia si o iau spre Brno. Orasul l-am vazut cacum cativa ani deci nu prea ma tenteaza dar la Autodrom nu am fost, asa ma duc si eu ca taranu si imi fac o poza la poarta circuitului ca oricum circuitul nu se vede :) Si se pare ca nu sunt chiar singurul, cum opresc mai apar 3 motociclisti care fac acelasi lucru.

Automotodrom Brno
Automotodrom Brno
Ma intorc la autostrada si dupa încă cativa kilometri ies pe drumuri nationale si bine fac. De acum drumul e superb! Am mai folosit comparatia asta dar nu am ce face...peisajul e fix ca in Lord of the rings in Comitat, adica la hobbiti: numai dealuri, paduri, drumuri cu copaci batrani pe margine, campuri plantate cu rapita inflorita sau cu grau... si din cand in cand cate un lac. Iar soseau serpuieste printre toate astea, asfaltul e ca in palma... imi vine sa ma opresc la fiiecare kilometru sa mai fac o poza... Dar nu e bine, tot uitandu-ma in stanga-dreapta la o curba pe varful unui deal aproape ca intru in ala depe contrasens...ce bou!!! uff ce razant! Mai bine ma uit dracu la drum!

Obeseny
Lacul Obeseny
Astia pare ca au aranjat totul sa dea bine in cadru.. chiar ma uitam la un lac, erau si niste ratuste si imi zic in sinea mea: doar o lebada mai lipseste si e totul ca in povesti. Si ce sa vezi?! normal ca apare si o lebada!! da... chiar cred ca e regizat totul.. :)
Satele si orase sunt la fel de simpatice. La fiiecare 10km mai vezi cate un indicator spre nu stiu ce biserica veche sau cate un castel..din pacate nu am timp de ele desi mi-as dori. Ajung la Ceske Budejovice si aici orpesc prentru ca il aveam marcat pe harta. O piata centrala patrata, cladiri vechi cu terase pe tot conturul..e frumos si nici nu stiu cum trece o ora...

Ceske Budejovice
Ceske Budejovice
Deja e 6.30 si ma streseaza gandul ca nu voi gasi cazare.. Drumul e in continuare la fel de frumos..as putea sa zic ca e plictisitor deja.. chiar nu se schimba nimic!?

rapita


pe drum
Pe la 7.30 depasisem numarul de kilometri planificati pentru azi, adica 600, si imi propun sa ajung in urmatorul orasel si sa-mi incerc norocul aici. Zis si facut! Ajung in Klatovy, prima pensiune, opresc, intreb daca au camere, cat costa, etc. si gata! ma cazez. E foarte bine pozitionata, e la 5 minute de mers pe jos de centru. De fapt nici nu e greu la cat de mic e orasul asta. Imi arunc bagajele in camera si plec la plimbare.

victimele zilei



Klatovy
Klatovy
Piata centrala din nou, dupa aceiasi reteta: patrata, cu terase pe contur si numai cladiri vechi. Ciudat e ca orasul e cam pustiu, sunt cred ca maxim 15-20 de persoane in piata asta iar pe stradutele adiacente mai vezi din cand in cand cate un om.. La cat de simpatic e orasul ma asteptam macar sa vad niste turisti.. Dupa o tura pe stradute, ma hotarasc sa ma intorc in piata mare sa mananc si aici ajung in fata unei mari dileme! la ce terasa sa ma asez? sunt doar doua si ambele sunt pizzerii! :) In sfarsit! ce relaxare! imi iau o bere la pizza ca doar e patria berii si incet-incet se lasa intunericul... La 9.00 suna ceasul din turn! e o trompeta de fapt care canta ceva in genul onorurilor armatei militare de la inmormantare... E clar.. e cazul sa ma duc sa ma culc. Maine urmeaza Deutchland! Ya ya!

       

Acum cat scriu se pare ca a mai murit cineva... :) iar suna trompeta! zici ca e in filmul ala cu Peter Sellers, The Party.