unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

20.05.2015

ziua4 - Bundesrepublik Deutschland


Klatovy
Klatovy
M-am trezit de vreo doua ori peste noapte pentru ca aveam un geam care dadea spre strada si mi s-a parut ca aud zgomot de roti pe asfalt ud. Am zis ca mi se pare ca seara inainte sa adorm era perfect senin. Intradevar dimineata se vedeau urme de ploaie dar acum era uscat dar cerul innorat de parca ar sta sa ploua. Am strans repede si am reusit sa plec la 7 fix.

langa granita cu Germania
Klatovy e la vereo 20km de granita cu Germania asa ca intr-un sfert de ora trec deja granita. Stii cum e la intrarea in fiecare tara placa aia cu limitele de viteze... la nemti e cea mai simpla pe care am vazut-o vreodata: sunt doua limitari, una in oras / una in afara si o recomandare de 130Km pentru autobahn.

capsunica
Imediat dupa semnul cu Germania ma izbeste un miros de balega! bai dar peste tot miroase asa! merg deja de vreo 30-40km prin Germania si miroase in continuu. Curios e ca la cat ingrasamant or fi imprastiat astia pe camp ar trebui sa fie milioane de vaci, dar nu vad niciuna! Fie le tin ascunse in ferme si le indoapa ca sa produca mult ingrasamant, fi il importa, fie au scos ingrasaminte chimice cu aroma de balegar.
In Germania cum era de asteptat toate soselele sunt excelente. Eu merg pe drumuri nationale si drumuri locale (sa zicem judestene si comunale). Alea nationele sunt de cele mai multe ori un fel de autostrada adica drum expres cica, iar restul sunt impecabile oricum. Asta imi place in afra romaniei: scapi de doua griji: soferii mitocani si disperati si de grija de a nu da in gropi...la astia oricat de prost ai fi nu ai unde sa dai :)

Nuremberg
catedrala din Nuremberg
In fine.... am zis ca daca tot sunt in patria autostrazilor sa merg si eu putin pe una, asa ca de la Armberg pana la Nuremberg an luat-o pe autostrada 6. Ajuns aici am zis sa ma duc in centru sa vizitez pentru ca mi-l marcasem pe harta. Problema cand esti cu motorul incarcat de bagaje e ca nu prea poti sa-l lasi si sa pleci la plimbare. Asa ca vizitatul se desfasoara cam asa: caut cu privirea cea mai inalta turla de biserica si incerc sa ajng langa ea pentru ca acolo ar trebui sa fie centrul, apoi parchez, imi iau cu mine casaca si genata de rezervor pentru ca acolo am actele si ma plimb pe o raza de 100-200m ca sa am cat de cat motorul in vizor, sa nu care cumva sa-mi fure cineva gentile. Apoi ma mut in alt loc si tot asa :)  Erau bune niste genti cu cehie... In felul asta am reustit sa vad piata centrala si vechia cetate medievala.

Nuremberg
Nuremberg

Nuremberg
cetatea din Nuremberg

Urmatorea oprire: Rothenburg ob der Tauber. Asta e un orasel medieval de care nu auzisem pana acum dar cand imi planificam traseul, uitandu-ma pe google la poze de-a lungul rutei am dat peste el. E un fel de orasel din povestile fratilor Grimm numai cu strazi inguste si intortochaite si cu case in sistem fachwerk, si nu e ca majoritatea oraselor de genul asta doar cu o piata si 2 strazi in jur, chiar e suficient de mare cat sa te ratacesti. Iar cel mai tare, e ca in tot centrul e plin de magazine de jucarii.

Rothenburg ob der Tauber
Rothenburg ob der Tauber

Rothenburg ob der Tauber
Rothenburg ob der Tauber

Rothenburg ob der Tauber
Rothenburg ob der Tauber
De aici trebuie sa ies la Stuttgart si o iau tot pe drumuri locale si ar trebui sa ma intersectez cu autorstrada 6 chiar in dreptul unui viaduct imens. Ce e foarte interesant ca peisajul e putin deluros , un fel de platou aproape orizontal, dar din cnad in cand apare cate o vale larga, foarte adanca, drumul coboara pe fundul vaii si deodata zici ca esti la munte...adica si vegetatia pare schimbata. Un fel de mers cu motorul la campie cu pauze de publicitate! Din cauza asta au fost nevoiti sa faca viaductul asta, Cica e al 2-lea in lume ca inaltime (185m). In cazul lui, vorba aia cu o poza care face cat 1000 de cuvine nu se aplica! e imens! trebuie sa fii langa el ca sa realizezi!

Kocher  
viaductul Kocher
Spre Stuttgart drumul devine din ce in ce mai aglomerat. Aici mi-am propus sa nu intru in centru, vreau sa vad doar cele 2 muzee: Mercedes-Benz si Porsche si e ok asa pentru ca ambele sunt la periferia orasului chiar pe traseul meu. Dupa cele 2 pauze aferente si cu pozele de rigoare plec mai departe.

Mercedes-Benz Museum
Mercedes-Benz Museum

Mercedes-Benz Museum
Mercedes-Benz Museum
  
Porsche Museum
Porsche Museum

Porsche Museum
Porsche Museum
Urmeaza muntii Schwartzwald (Padurea Neagra). Munti e un fel de a spune pentru ca cel putin in partea pe care o traversez eu sunt doar niste dealuri ceva mai inalte. In schimb drumurile sunt de poveste! e raiul motociclistilor si chiar ma mir ca nu prea intalnesc prea multi.

Schwartzwald
Schwartzwald
Aici se fac 500km, atat cat imi propusesem pe ziua de azi, Deci sa incep vanatoarea de cazari... si dai si cauta.. intai opresc la un camping, astia erau full cu o tabara de copii. Apoi ajung intr-o statiune. Opresc la vreo 2 pensiuni, scrie pe ele "zimmer frei" dar cand ma duc sunt inchise. Mi se intampla acelasi lucru de inca cateva ori... ce o fi cu astia? or fi in afara sezonului.. Deja se face o ora jumate' de cand caut.. incep sa ma ingrijorez...usor usor ajung aproape de granita cu Franta, ies de pe drumul principal si ajung intr-un satuc. Aici prima pensiune e inchisa. Ajung la a 2-a si astia imi zic ca sunt full. Cine naiba sta intr-o pensiune intr-un sat pe camp unde nu ai chiar nimic de facut?! In fine.. cei de acolo sunt draguti si suna la o pensiune din oraselul vecin. Au o singura camera libera! e a mea!

Iffezheim
Iffezheim

Iffezheim
Iffezheim
Hotelul e in centrul oraselului Iffezheim asa ca inainte sa manac zic sa ma plimb putin...dar nu totul dureaza 5 minute pentru ca centrul e format dintr-o intersectie: pe un colt e primaria, pe unul e biserica, pe unul e farmacia si banca iar pe al 4-lea e un magazin si hotelul meu,,,asta e tot! mai bine ma duc sa manac... Uff ce bine e la o bere pe terasa... sunt cam rupt dupa ziua asta. Mai am o zi si ajung! :)