unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

18.05.2015

ziua2 - din Apuseni in Tatra

M-am trezit la 7 fara putin si pana am strans, pana am montat bagajele pe motor s-a facut deja 8.30. Nu am mai stat sa mananc sau sa beau o cafea, am plecat direct pentru ca aveam un stres: urma urcusul spre Padis, adica 30km de drum forestier...

Doda Pilii
spre Doda Pilii


 Experienta mea de enduro e aproape de zero, dar omu' cat traieste invata...iata-ma pe un drum plin de gropi, ud, plin de pietre si noroi..visul orcarui motociclist de oras :). Si incep! Cum sa explic..trebuie sa fiu atent sa nu o iau prin noroi ca aluneca, sa nu o iau printre pietre ca sa nu lovesc baia de ulei, sa nu merg prea incet pentru ca o sa derapez... e foarte stresant! Cel mai mult mi-e frica ca o sa ajung intr-un loc cu noroi foarte mare sau apa si nu o sa pot sa trec. Inaintez incet, cam cu 20km/ora in medie.

spre Padis
spre Padis
Treptat incep sa prind curaj.. pare ca nu e asa rau totusi.. desi e ud si foarte denivelat pare ca totusi am o oarecare aderenta. Problema e ca 80% din drum e prin padure si aici e foarte multa apa. Pe masura ce ma apropi de Padis padurea se rareste si incep sa inteleg sensul expresiei "we are out of the woods" :) pentru ca in zonele unde bate soarele situatia e mai buna. Deja incepe sa-mi placa: mici derapaje controlate si parca cu fiecare kilometru parcurs am satisfactia ca incep sa ma descurc.

langa IC Ponor
prin noroaie

Din cand in cand mai dau si peste zone unde zic ca gata, pana aici mi-a fost! dar cu putin curaj sau inconstienta reusesc sa trec.
Ajung la ultimul urcus si cand sa ma bucur ca am scapat de baltoace si noroaie dau peste alta problema..drumul e un fel de bolovanis, un fel de albie de rau secat. Motorul tremura din toate alea.. si eu la fel.. Frate! cat mai e?!


aproape de Padis
la 200m de asfalt
Mai fac un popas (cred ca al 5-lea in vreo 25km) si in varful drumului la vreo 200m vad un semn de circulatie nou nout! E clar! acolo trebuie sa inceapa asfaltul! Am reusit.. am iesit din salbaticie.

aproape de Padis si Glavoi
dupa Padis

spre Pietroasele
coborarea spre Pietroasa
Drumul de la Padis spre Pietroasa e nou-nout dar din pacate e plin de nisip de asta iarna asa ca trebuie sa merg incet sa nu alunec. Dupa vreo 15km de coborare, asfaltul incepe sa fie curat si in sfarsti pot sa ma las si eu pe niste viraje.

dupa Pietroasele
prin padure
In curand se termina muntii si sunt iar la campie. La Stei intru pe drumul spre Oradea. Cosmar! Astia si-au batut joc. Am tecut acum vreo 4-5ani pe aici si se lucra la refacerea drumuli. Nu s-a schimbat nimic: druml e varza si sunt zeci de portiuni unde au pus semafoare pentru ca un sens e in "lucru". Nu am vazut niciun utilaj! Dupa vreo 70km de chin ajung la Oradea! De azi dimineata am facut doar 100km in 4 ore!

Muntii Apuseni
Muntii Apuseni
Incep sa fiu stresat, ma gandesc ca o sa ajung sa caut cazare pe intuneric si nu prea am chef, asa ca profit ca oricum in Ungaria nu prea e nimic de vazut si merg intins. La 3.30 deja intru in Slovacia. Aici peisajul incepe sa se schimbe..incep sa apara dealuri iar drumul devine din ce in ce mai frumos si drept urmare incep sa apara si motociclisti.
La Dobsina soseaua pare ca e un circuit de curse! e perfect asfaltat si sunt multe curbe. E plin de motociclisti care urca si apoi se intorc de parca au venit la un parc de distractii.

Dobsina
Dobsina
Dupa inca cateva dealuri in sfarsti apar printe pomi Muntii Tatra! Ce e foarte spectaculos la ei, e faptul ca desi nu sunt chiar foarte inalti (vreo 2600m) sunt incojurati de o campie intinsa si plata, cea ce ii face sa para imensi.
Muntii Tatra
Muntii Tatra

Muntii Tatra
prin Tatra
E ok, e aproape 6, asa ca am timp sa fac un mic ocol sa ma bucur putin de drumurile de la baza muntilor. Drumul e bun si pustiu, dar desi e soare, s-a lasat frigul si deja simt ca imi ingheata mainile. E timpul sa imi caut cazare si dupa cateva tentative esuate, vad un indicator de camping. Nu prea as vrea sa-mi pun cortul pe frigul asta si sper sa aiba si camere.

Liptovska
spre Liptovska

Liptovska
cazare la Liptovska
 Sagetile ma duc intr-un satuc si ajung la poarta unei casute de tara. Iese o femeie care nu stie o boaba de engleza, dar stie germana. Perfect! ii zic si eu ce am invatat de la ski: zimmer? frei? ya ya! Camera e ok, are dus, apa calda, tv si wifi si totul la superoferta! femeia imi zice ca e 5 euro! o mai intreb odata; chiar e 5 euro! E perfect! imi las repede toate bagajele, imi bag motorul in curte si plec in sat sa vad daca oi gasi ceva de mancare.

la bodega

Din pacate intr-un sat atat de mic lumea nu are nevoie de restaurant, dar normal ca are nevoie de o bodega! acolo ma opresc si eu...bere draft, sateni adunati la un poker, galagie multa, un joc de jackpot langa un semineu... sunt intr-un film de Kusturica! imi place! :)