>> vezi locurile 1-5
Inca de la inceput tin sa precizez ca acest clasament este subiectiv pentru ca este facut in baza experientelor mele. Avand in vedere ca inca mai am multe drumuri de parcurs prin Romania, probabil ca exista cateva soselecare mi-au scapat si care ar merita sa fie incluse in acest top.
Am zis ca nu are rost sa includ Transfagarasanul si Transalpina pentru ca toata le stie si probabil ca le-a parcurs deja. In schimb am ales cateva sosele din toata tara, unele mai cunoascute, altele mai putin cunoscute si circualte si le-am departajat in principal dupa 3 criterii imprtante: calitatea asfaltului, placerea condusului si frumusetea peisajului. Voi updata topul pe masura ce voi descoperi drumuri noi sau vor fi asfaltate alte drumuri (Trans Apuseni sau Valea Bistritei, ambele beneficiaza de peisaje superbe dar din pacate sunt intr-o stare jalnica).
Alte 40 de drumuri superbe gasiti aici: DRUMURI MOTO ROMANIA
Iata topul propus:
Locul 10: Trans Semenic
Trans Semenicul leaga orasul Resita (DN58) de satul Slatina-Timis (DN6), traversand masivul Semnic. Soseaua are o lungime de aproximativ 60km, si atinge altitudinea maxima de 1000m, undeva in vecinatatea localitatii Garana. Intre Valiug si Slatina-Timis, soseaua a fost asfaltata in 2014 deci se prezinta in conditii excelente.
In general soseaua este o inlantuire de curbe largi, mare parte prin padure sau pe varfurile golase ale dealurilor din nordul Muntilor Semenic. Singurul segment cu curbe mai virajate si pante mai accentoate este cel dintre Valiug si Garana.
mai multe informatii...
Locul9: Belis - Dealu Botii
Pe locul 9 se afla un drum foarte putin cunoscut situat in Nordul Muntilor Apuseni. Este un segment de aproape 15km intre statiunea Belis de pe malul lacului cu acelasi nume si drumul ce leaga Rachitele de platoul Padis (viitorul Trans Apuseni). Soseaua este deosebit de spectaculoasa: un drum ingust de 4-5m cu multe curbe de toate felurile si un peisaj superb catre lacul Belis-Fantanele. Soseaua a fost asfaltata de cativa ani si este foarte putin circulata. Atentie totusi pentru ca sunt multe zone cu vizibilitate limitata si foarte inguste.
mai multe informatii...
Locul 8: Trans Bucegi
Drumul de pe locul 8 este inpropriu denumit "Trans Bucegi" pentru ca soseaua nu ajunge decat pe platou in vecinatatea cabanei Piatra Arsa sau o alta varainta ajunge la hotelul Pestera langa pestera Ialomicioarei. Pe acest traseu exista un drum forestier vechi inca de cand au fost construite releul de la Costila si cabana Babele dar acum cativa ani a fost asfaltat pe o portiune de aproximativ 12km de la DN71 pana in apropiere de Piatra Arsa. De asemenea inca e in lucru drumul de acces catre valea Ialomitei (lacul Bolboci si pestera Ialomicioarei.
Soseaua este deosebit de spectaculoasa: prima parte urca serpuit prin padure, cu unele zone de belvedere catre Cota 200 si Cota 1400, precum si catre Valea Prahovei, apoi se iese in golul alpin si peisajul devine superb. Pe platou, curbele sunt destul de largi si este o senzatie unica sa mergi cu peste 100km/h la 2000m altitudine.
Din pacate, oficial drumul este inchis pentru ca inca nu a fost finalizat si receptionat. Exista multe zone fara parapeti de protectie sau rigole pentru drenarea apelor pluviale. Recomand, mai ales vara, sa parcurgeti acest traseu in timpul saptamanii pentru ca altfel este foarte aglomerat.
mai multe informatii...
Locul 7: Valea Siriului
Acesta este unul din drumurile care traverseaza complet Carpatii si face legatura intre Buzau si Brasov (DN 10). Portiunea spectaculoasa este intre satul Cislau si satul Prejmer langa Brasov, acolo unde soseaua trece pe alnga Muntii Ciucas, Siriu sau Tatarului.
Peisajul este spectaculos, mai ales in zona lacului de acumulare Siriu si partea buna este ca soseaua nu este aproape niciodata aglomerata.
Drumul are portiuni cu asfalt aproape perfect dar si cateva zone unde se lucreaza sau unde exista multe gropi si denivelari dar nu foarte multe.
mai multe informatii...
Locul 6: Cheia
Drumul DN1A care face legatura intre Ploiesti si Brasov prin Valenii de Munte este poate cel mai cunoscut traseu pentru motociclistii Bucuresteni si este poreclit simplu: "Cheia" dupa numele statiunii pe care o traverseaza.
Soseaua este populara printre motociclisti din mai multe motive: este relativ libera, se ajunge foarte rapid din Bucresti si asfaltul este destu de bun. Dar poate motivul principal este faptul ca aici avem o combinatie excelenta de zone cu curbe largi si foarte rapide, pe partea sudica pe valea Raului Teleajen si pe partea nordica de-a lungul raului Tarlung. La mijlocul traseului imediat dupa statiunea Cheia avem parte si de o zona mai intortochiata: o scuccesiune de 10 ace de par care ne duc la o altitudine maxima de 1250m.
mai multe informatii...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu