5. Culoarul Rucar - Bran
Drumul national 73 este poate cea mai putin populara varianta pentru plimbari de weekend aleasa de motociclisti, desi poate este cea mai spectaculoasa. Soseaua traverseaza Carpatii mai intai printre Muntii Leaota si Iezer-Papusa, apoi printre Bucegi si Piatra Craiului. Cel mai spectaculos segment este cel dintre Podul Dambovitei si Moeciu. Pe aceasta zona gasim sute de curbe de toate felurile si vreo 10-20 de ace de par care ne urca si ne coboara ca intr-un roller-coaster, pe alocuri depasind altitudinea de 1254m.
Daca parcurgem aceasta sosea nu trebuie ratata pestera Dambovicioara si cheile Dambovicioarei cu acces din satul Podul Dambovitei, Castelul Bran sau cetatea Rasnov. Drumul este si o varianta buna de ocolit aglomeratia de pe DN1, segmentul Comarnic - Brasov.
mai multe informatii...
4. Rasnov - Brasov
Acest traseu este format din cele doua drumuri de acces catre statiunea Poiana Brasov dinspre Brasov respectiv dinspre Rasnov. Soseaua este deosebit de spectaculoasa pentru ca intr-o distanta relativ scurta (10km) ajungem de la o altitudine de 550m pana la aproape 1100m in centrul statiuni Poiana Brasov. Pe portiunea de urcus dinspre Brasov exista si numeroase puncte de belvedere de unde putem admira orasul Brasov si mai ales centrul vechi al acestuia.
Asfaltul este aproape perfect si se poate urca si pe timpul iernii fara probleme, soseaua fiind deszapezita frecvent pentru a facilita accesul catre partiile de ski.
Acest traseu este deosebit si pentru ca avem destul de multe atractii pe parcurs: Cetatea Rasnov, Pestera Valea Cetatii, Statiunea Poiana Brasov si centrul vechi al Brasovului.
mai multe informatii...
3. Clisura Dunarii
Acesta este traseul din top 10 cu cea mai mica altitudine. Desi soseaua nu urca decat pana la 200m altitudine, peisajul are un aspect montan. Traseul acestui drum urmareste Dunarea de la intrarea acesteia in tara, in apropiere de orasul Moldova Noua pana la barajul Portile de Fier 1, intre Orsova si Drobeta-Turnu Severin.
Avem aproape 100km de curbe largi, cateva tuneluri, viaducte si un peisaj superb. Soseaua este de obicei foarte putin aglomerata chiar si in zilele de weekend.
Pe traseu avem si cateva obiective turistice care nu ar trebui ratate: Barajul Portile de Fier 1, stauia cu chipul lui Decebal de langa Dubova, Cazanele Mari si Cazanele Mici, precum si cateva pesteri inundate.
mai multe informatii...
2. Cheile Bicazului
Acest traseu le are pe toate: poate cele mai spectaculoase chei din Romania, urcusuri cu serpentine, curbe largi de viteza, si multe zone de belvedere.
Drumul leaga orasul Gheorgheni de orasul Bicaz in apropiere de Piatra Neamt. Pornind din Gheorgheni, dupa o scurta zona relativ dreapta, urmeaza un urcus accentuat cu multe curbe stranse si ace de par. Ajunsi in varf la 1250m putem admira peisajul catre Gheorgheni apoi dupa un popas la Lacul Rosu (singurul lac de baraj natural din Romania) intram in Cheile Bicazului unde ne asteapta o priveliste impresionanta: pereti de stanca cu inaltimi de aproape 100m pe ambele parti ale soselei cu distanta intre fetele de piatra, pe alocuri de sub 10 metri.
mai multe informatii...
1. Trans Rarau
Dupa Transfagarasan si Transalpina, probabil ca cel mai spectaculos drum trans montan din Romania este Trans Raraul. Si spun asta pentru ca din punct de vedere al placerii pilotarii avem parte de tot ce-ti poti dori: o prima parte de sosea extrem de ingusta si intortocheata prin padure, printre stanci si printre pasuni inverzite apoi pe versantul nordic avem partea de o sosea adevarata cu bezi largi, cu ace de par intercalate cu curbe de toate felurile si toate acestea intr-un peisaj mirific.
Urcusul este incununat de priveliste superba oferita de monumentul natural "Pietrele Doamnei" la o altitudine de aproximativ 1500m.
Soseaua a fost asfaltata in 2014 si asfaltul se prezinta excelent. Din pacate inca nu prea exista puncte de popas unde sa poti manca ceva iar drumul de acces dinspre Bicaz este sub orice critica.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu