Articolul anterior: planificare si buget
Au trecut 6 luni de cand mi-am propus sa fac excursia asta si au trecut extrem de repede. Am planificat totul cat de bine am putut, dar normal ca nu s-a putut fara surprize. Am facut o revizie la motor in primavara si le-am zis celor din service sa verifice totul atent pentru ca urmeaza sa fac o calatorie lunga. Apoi cu 3 saptamani inainte de ziua plecarii am zis sa-mi fac o noua revizie, mai ales ca dupa calatoria de la Cappadocia se mai adunasera vreo 6000 de kilometri.
De cateva saptamani incepuse sa se auda o bataie pe spate, nu era ceva continuu doar din cand in cand cate un "treosc", "cranc"...parea ca e lantul. Le-am zis la service, au zis ca e normal pentru ca lantul e cam larg. Ok, mi-au facut revizia, mi-au reparat micile stricaciuni si au zis ca totul e ok.
Cu o saptamana inainte de plecare am zis sa merg un weekend pana la Lepsa, asa de antrenament inainte de marea tura. Mi-am intins lantul sa vad daca scap de acel zgomot si parea ca nu se mai aude nimic. Doar ca a doua zi a inceput din nou. Vineri, chiar inainte de weekend-ul cu Lepsa, aveam drum pe langa service si am zis sa trec sa verific. Mi-au pus motorul pe stand, l-au pornit si normal ca nu s-a auzit nimic. Le zic: poate e ceva de la rulmenti, dar baiatul de la service imi zice ca nu crede, ca probabil e de la pinionul mic, ca probabil ca e tocit inegal si mai agata din cand in cand. Nu avea timp sa desfaca sa verifice. Ok... asa o fi asa ca ma programez pentru marti ca sa verifice. Am zis ca e prea riscant sa mai plec la Lepsa cu motorul in starea asta si am contramandat.
In aceiasi seara m-am dus sa-mi schimb si anvelopa pe spate. Acolo, marcat si stresat de zgomotele care se auzeau dinspre roata spate din ce in ce mai des, am inceput sa-i povestesc si baiatului care imi schimba anvelopa. Cand se uita el mai atent, vede ca simeringul de la rulmentul de pe roata spate e rupt. Il da la o parte si iata problema: aproape jumatate din bilele din rulment sunt sparte si bucati din ele se mai gasesc printre bilele intregi. Asta era! Un amarat de rulement, iar trosnituirle si zgomotele auzite de mine erau bilele care se macinau in rulment.
Mai am 5 zile sa rezolv problema asa ca luni dimineata la prima ora sun la service si le zic sa-mi comande piesele. Nici nu ma mai duc sa-mi faca constatare pentru ca as pierde timp pretios. In prima faza imi zic ca piesele vor veni pe 7 iulie! Nu se poate! eu pe 7 iulie trebuie sa fiu la Talin sa ma imbarc pe feribot catre Helsinki. Mai verifica ei odata si pare ca piesele vor sosi pe 29 iunie aidica joi. Eu sambata trebuie sa pelec...E cam la limita dar alta varianta nu am.
Joi dimineata la prima ora imi las motorul in service. Se vor apuca sa-l desfaca pentru ca atunci cand vin piesele sa-l poata face cat mai repede. Toata ziua am stat ca pe ghimpi... Seara pe la 6 cand eram cu nervii intinsi la maxim si un prieten tocmai se ofera sa-mi dea motorul lui, cand iata ca suna telefonul: e de la service.... motorul e gata! Wow, ce bine! Am cu ce pleca!
Maine e plecare in marea tura, aveam pregatit totul, imi mai trebuia motorul :)
Pana la urma nu voi fi singur pe drum, nu voi fi 1+2 roti. Pe ultima suta de metri ne-am strans 4 oameni in gasca si 3 motoare: Hornetul meu, un GS de 800 si un GS1200 Adv.
Maine dimineata la 7.00 ne strangem si plecam! Mergem la racoare pentru ca in Bucuresti nu mai e de stat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu