unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

23.07.2016

Nordkapp, ziua 17 - ceva putred in Danemarca

Articolul anterior: ziua 16


Aseara am reusit sa prindem feribotul de la Kristiansand pana la Hirshals si imediat dupa ce ne-am urcat pe vapor, am sunat sa ne rezervam o cabanuta la un camping foarte aproape de port. Pe la 11 am coborat de pe feribot si in 10 minute eram la receptie in camping. Noi obisnuiti ca in Norvegia, unde orice camping are niste cabanute de la ok in sus, ne trezim aici ca ne duce receptionerul la singura casuta din camping, care pare ca nu a fost folosita de cativa ani. E ceva mai mare decat o casuta de 2 persoane din campingurile autohotone, are 4 locuri in paturi suprapuse si miroase a putregai. Miroase ca la bunica la tara in casa veche. Si coloac peste pupaza, nu merge nici lumina. Il chemam pe receptioner care dupa cateva minute reuseste sa miste de bec si sa-l aprinda... Macar avem frigider pentru berea Arctic, adusa din Norvegia, de parca am fi idioti.. am importat bere scumpa din Norvegia in Danemarca. Aici se vinde bere la orice ora, ba chiar receptionerul merge si imi deschide la ora 12 magazinul din camping si imi vinde cateva beri. Alta viata!

camping langa Hirshals
Dimineata ne trezim pe la 9.30 si incepem din nou cu impachetatul. Merge greu, si abia pe la 12 si ceva ne urnim din loc. Probabil ca nu prea ne trage ata pentru ca azi avem veo 500 km pana la Hamburg doar pe autostrada, deci niciun fun.
Si asteptarile se adeveresc: dupa cativa kilometri intram pe autostrada. E bine, e soare, e cald, zici ca e vara... dar peisajul e anost si nu se schimba absolut deloc pe masura ce coboram spre sud. Sunt numai campii, toate cultivate cu cate ceva si din cand in cand te izbeste un miros de ingaseminte care macar par naturale, asta daca nu au inventat ingraseminte chimice cu aroma de balegar...
Dupa vreo 90km facem o prima pauza pentru ca eu aproape am ramas fara benzina. Aici sunt foarte rare benzinariile pe autostrada, sunt cam din 60 in 60km. Asa ca iesim de pe autostrada si ne abatem printr-un sat unde la vreo 2km dam peste o benzinarie. Aici dezbatem putin planul pentru ziua de azi si mie imi vine ideea, dupa ce m-am uitat dimineata de cazari prin Hamburg si am vazut ca sunt cam scumpe, sa ma uit de un cort ieftin ca sa il am ca backup. Andrei are o alta problema: anvelopele sunt cam pe sfarsite dupa drumurile din Norvegia si se uita dupa un service in drumul nostru. Ne decidem sa ne despartim. Eu ma voi opri sa-mi iau cort iar ei o vor lua mai repede inainte sa incerce sa prinda deschis la service si daca au noroc sa-si schimbe si anvelopele.
Zis si facut: dupa 80km ajung la un magazin de bricolaj pe care mi l-a recomandat un localnic si gasesc oferta perfecta: un cort de vara de 10Euro. E numai bun pentru ce am eu nevoie. Il iau si plec mai departe sa ma reintalnesc cu Andrei si Adina.

benzinarie langa granita cu Germania
Catre granita cu Germania incepe sa se innoreze si fix in momentul in care trec in Germania incepe sa ploua. Pare ca s-au desfintat granitele pentru oameni dar pentru ploaie inca exista. Nu ploua prea tare si in cativa kilometri se opreste. In Germania traficul incepe sa se aglomereze si la vreo 10 kilometri dupa granita deja sunt destul de pline ambele benzi de pe austostrada. Totusi se merge bine: 110-120km/h.
La un moment dat intorc capul o secunda in lateral sa-mi mai fuga picaturile de ploaie de pe viziera si cand ma uit din nou in fata, vad ca toata coloana franeza brusc in fata mea. Sunt cu 2 degete pe frana mereu, si nu mai am timp sa apuc cu toata mana, maneta, sa franez, ci doar strang cat pot frana din fata si apas pe pedala din spate la maxim. Sunt pe banda 2 iar pe banda 1 am niste camioane in dreptul meu, dar reusesc cumva sa ma bag printre cele 2 benzi si depasesc cu putin cu roata din fata fundul masinii din fata mea... Cand credeam ca am scapat, motorul incepe brusc sa vobleze. Dansez pe autostrada la 80km/h si deja ma vad impastiat pe sosea! Imi aduc aminte in fractiunea aia ca singura sansa pentru a iesi din voblaj e sa accelerezi, asa ca iau mana de pe frana si usor, usor incep sa accelerez...Incredibil!!! a scapat, motorul isi revine si sunt din nou in echilibru! Frate cum a fost!, cat noroc am avut sa scap! Tipa cu masina din fata mea care a vazut totul in oglinda, incetineste si se da pe dreapta si ma intreaba daca sunt ok. Ii fac semn ca totul e ok acum, si nu imi doresc decat sa ma opresc sa-mi revin. In cativa kilometri dau peste o parcare si e tocmai bine pentru ca trebuie sa ii astept si pe Andrei si Adina.
Intr-un sfert de ora apar si ei. A mers totul perfect: au ajuns la service cu 30 de minte inainte de ora inchiderii si domnul de acolo le-a schimbat ambele anvelope si toate placutele de frana in mai putin de 20minute. Si in spirit pur german, i-a pus sa plateasca cash undeva aproape de jumatate din valoarea lucrarii cu condiatia sa nu ceara factura. Eficienta germana! nici in Romania nu se putea rezolva mai bine si mai rapid.

Hamburg
Dupa ce ne-am rezolvat toti probelemele, plecam spre Hamburg. Aici am pus ochii pe un camping care pare relativ central. Nu mai stam de povesti si ultimii 130km ii facem pe nerasuflate, asa ca pe la 8 suntem in curtea campingului. Doar ca aici e o mare inghesuila, sunt numai rulote si nici umra de iaraba sau de cineva la receptie. Nu avem ce face asa ca plecam mai departe. Ne decidem sa ne luam niste camere la un hotel mai central sa putem vizita si noi ceva din Hamburg. Dar ce sa vezi...hotelul gasit pe Booking, e fix in cartierul rosu din Hamburg. Frate, ce e aici! Zici ca ai ajuns in Sincity! E depravare maxima! E o combinatie intre atmosfera din Vama Veche, Amsterdam si Istanbul: gasesti magazine de bautura unde poti sa iesi pe strrada si sa te apuci sa bei, e plin de shaormerii, e plin de oameni pe strazi si la terase, se bea se tipa, se canta si mai ales e plin de prostituate pentru ca aici e legal. Cred ca poti sa platesti si cu cardul.
Wow! in sfarsit am gasit viata intr-un oras! si e viata de noapte pentru ca aici in sfarsit se face noapte cu adevarat! Noapte buna!


citeste mai departe: ziua 18

Hamburg


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu