unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

29.06.2015

Romania pe verticala: Bucuresti - Bicaz

"gata" de plecare
In sfarsit dupa un an si jumatate am reusit din nou sa ne strangem o gasca de mai multe motoare pentru o tura prin Romania. Mai precis 5 motociclete...deci practic articolul asta e pentru (1+2roti)x5
Traseul era planificat din toamna trecuta cand a trebuit sa renuntam pentru ca fix in weekend-ul cu excursia a venit viscolu'! Ideea era sa ajungem pana in nordul tarii la Transrarau si cu ocazia asta sa vedem cat mai multe locuri frumoase...asa ca ruta aleasa a fost urmatorea: Bucuresti, Ploiesti, Brasov, Miercurea Ciuc, Gheorgheni, Bicaz, Valea Bistritei, Transrarau, Vatra Dornei, Bistrita, Reghin,Sovata, Odorheiul Secuiesc, Rupea, Brasov, Cheia, Bucuresti. In total 1150Km.

Ziua 1:

Ploiesti

Vineri dimineata ne dam intalnire la 10 in benzinarie la Petrom, in Baneasa. Pe la 10.30 suntem in formatie completa si gata de plecare dar fix cand sa plecam incepe sa ploua torential! Ce sincronizare! Ne echipam de ploaie, mai bagam o tigara...poate se mai domoleste... Pe la 11.30 ne-am luat inima-n dinti si am zis sa mergem, mai ales ca ploaia se mai domolise. Dupa nici 10km pe jos e uscat....apoi in 5km iar incepe sa ploua, apoi iar aproape se opreste... si tot asa o tine pana la Ploiesti. Suntem toti cu ochii pe prognoza dar din pacate nu prea sunt vesti bune... Un singur site zice ca pe la Miercurea Ciuc ar trebui sa iasa soarele...Eu cel putin pe ala il cred :) Sper sa nu se insele!

Predeal
Campina, Sinaia, Busteni, Predeal...acelasi cer mohorat, destul de frig si ploua in continuare de zici ca suntem in Noiembrie. Pe la ora doua am trecut deja de Safantu Gheorghe si vremea nu da nici-un semn de ameliorare. Ne tot uitam spre cer si vedem zone mai luminate si speram ca drumul sa o ia in directia aia.. dar nu prea avem noroc... Deja ne-am resemnat cu gandul ca o sa ne ploua toata ziua.. E cam frustrant pentru ca de la Sfantu Gheorghe spre Miercurea Ciuc drumul e perfect! Asfalt bun, curbe, peisaj superb.. Si iata ca deodata pe langa Tusnad se opreste brusc ploaia, apoi in cativa kilometri drumnul e uscat! Incredibil! La Miercurea Ciuc incepe timid sa iasa si soarele. Ne oprim loa o benzinarie, ne dam jos toate echipamentele de ploaie si plecam mai departe.

Gheorgheni

Drumul e superb: curbe frumos desenate, putine masini, asfalt uscat, racoare... dupa atata ploaie nu poate fi nimic mai frumos! Pe nesimtite ajungem la Gheorgheni. De aici urmeaza sa intram pe drumul spre Bicaz. Prima bucata de drum, la iesirea din oras este cu asfalt mai prost.. apoi incepe urcusul si asfaltul devine aproape perfect. Ne antrenam unul pe altul de parca suntem intr-o cursa: care ia curba mai bine, care se apleaca mai mult... e fun! Se pare ca ploia a fost atat cat sa ne bucuram si mai mult de drumurile astea superbe. Ne mai oprim putin sa admiram si peisajul si sa vedem in vale drumul pe care am urcat... e aproape 9 seara cand ajungem la Lacul Rosu. Aici ne oprim in noaptea asta. Una peste alta totul e bine cand se termina cu bine.