unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

05.06.2015

ziua11 - la vita e bella!

Passo di Gavia
Ieri a fost ziua 10 si a fost de nota 10. M-am simtit de parca era Craciunul si ziua mea în acelasi timp. Sa vedem ziua 11... Din nou m-am trezit la 6.30, fara probleme pentru ca atunci cand te asteapta ceva frumos, te trezesti usor. Primul lucru trebuia sa-mi fac plinul pentru ca am evitat sa mai alimentez in Elvetia avand invedere ca astia imi dau restul daor in franci elvetieni. Prima benzinarie, opresc...la dracu! din nou benzinarie automata. Dau sa plec dar cand ma uit mai atent vad ca automatul lor primeste si cash. Bag eu o hartie de 50Euro, imi zice sa alimentez, intra de vreo 18Euro si ma intorc la automat sa iau restul. In loc de rest iese un bon pe care scrie ca ar trebui sa iau rest 32Euro... Ma uit in jur...nimeni! Hai frate! iar o sa-mi iau teapa?! Ma tot uit la aparat, il pipai, caut...nimic..nu are nici-un loc pe unde ar putea sa iasa bani.. Injur de toate alea si iata ca pare un nene care imi ia bonul, se uita si scoate un portofel si imi da restul! Ufff mi-am recuperat banii!
Asta era in Bormio. Ies din Bormio si o iau spre Bolzano, nu ies bine din oras si apare un semn ca cica urmeaza Passo di Gavia! Se pare ca nu prea mi-am facut bine temele..Ieri am facut 2 trecatori in plus iar azi incep ziua cu una de care nici nu auzisem. E de bine . Surprize, surprize! 

Passo di Gavia

Passo di Gavia

Passo di Gavia

Passo di Gavia

E foarte tare! e aproape 8 dimineata, e perfect senin, e relativ cald si e pustiu. Urc, si tot urc, drumul devine din ce in ce mai ingust, e aproape cat o banda, ami mult de 4m nu are. E plin de marmote, mai mai sa dau peste una care traverseaza in fuga strada, apoi inca una mai incolo fuge in directia opusa. Si iata ca ajung in varf. Surpriza si mai mare! Sunt la 2650m altitudine! e cel mai inalt pass din excursia asta si eu nici nu stiam ca o sa trec pe aici. Doua serpentine mai jos vreo 4 capre de munte isi vad linistite de micul dejun iar si mai jos in vale se vede un lac de munte. Privelistea e minunata! Ziua a inceput perfect!

Passo di Gavia
Coborarea in partea cealata e gen Stelvio: drum foarte ingust si numai ace de par. Apoi urmeaza o zona care coboara usor pe lateralul unui munte. Apare une semn: "Galeria senza iluminatzione!", ce sa zic! un tunel fara lumina. Niciu nu ma asteptam la cat de salbatica e soseaua asta. Dar se pare ca tunelul chiar nu are lumini deloc! adica nici motocicleta mea nu mai lumineza. Dau sa aprind si faza lunga dar degeaba! nu mege nimic...nici macar becul de pe bord care sa indice ca am aprins faza lunga. De asta aveam nevoie.. Imi fac repede in minte un plan de bataie, pentru ca nu prea imi premit sa pierd mult timp. La prima benzinarie voi opri, voi verifica daca au becuri si sigurante si apoi ma voi apuca de desfacut farul. Cel mai mult ma enerveaza ca orice ar fi, bec sau sigurnata tot trebuie sa dau toate bagajele jos pentru ca sigurantele sunt sub sa iar sculele sunt tot acolo. Dupa Passo Gavia e un mic orasel apoi incepe o alta trecatoare: Passo di Tonale. Normal ca nu am auzit nci de asta. Dupa 2 curbe, drumul e blocat de un politist care normal ca ma opreste si-mi spune ca drumul e inchis prentru vreo 30 de minute pentru ca se lucreaza. Il intreb daca stie vreo benzinarie si zice ca e una chair in oraselul de care trecusem. La fix! pana deschid astia drumul ma duc si-mi schimb becul. La benzinarie e ok, au toate felurile de becuri asa ca ma apuc de desfacut. Verific sigurantele si una normal ca e arsa. Cand desfac farul, dezastru! becul e rupt de partea metalica, iar mufa in care se infige becul e complet topita...vai si cum mai miroase a plastic topit! E cam nasol.. sigur nu au astia mufe pentru modelul meu de far.. benzinaria are si un mic service si ma duc la baiatul de acolo si il intreb daca ma poate ajuta. In fine.. dupa ce ne chinuim sa ne intelegem pentru ca el nu prea stie engelza iar eu nu stiu italiana, imi zice ca o rezolva el. Se apuca imi taie firele pentru ca sunt topite, imi leaga niste "papuci" ca sa le cupleze la bec si in 15 minute e rezolvat. Daca tot sunt la capitolul asta zic hai sa ung si lantul, mut motorul putin mai in fata si cand se uita asta de la service la numar, imi zice: "bai tu esti roman!" Ce tare! dupa ce ne-am chinuit atata sa ne intelegem in italiana si engelza...asta era roman si el..ce faza! Bine ca sunt ok si gata de plecare.

schimbarea becului
becul topit


Passo Tonale
Ma intorc si chiar cand ajung la tronsonul de drum inchis se da drumul! hai ca azi chiar am noroc! Ii fac semne politistului sa-i arata ca am rezolvat cu farul si plec mai departe. Passo Tonale e destul de micut..ajunge "doar" pana la 1800 de metri altitudine. Apoi dumul coboara spre autostrada A22 spre Bolzano. La vreo 20km dupa Bolzano o iau la stanga si din nou am o revelatie. Urmeaza sa trec prin regiunea de ski Val Gardena si urmeaza un alt pass de care nu stiam: Passo di Sella.

_Passo Sella

Passo Sella
Aici incep Alpii Dolomiti. Dumul incepe sa urce si pana aici nimic special...dar deodata incep sa apara niste stanci imense! cred ca ajung la vreo 3000m altitudine! nu am mai vazut niciodata niste stanci atat de mari. Si sunt pe toate partile, sunt ca niste turnuri de cetate doar ca mult mai mari. E impresionant!
Aaa! sa nu uit! O chestie interesanta pe care am observat-o in Italia e faptul ca astia in toate satele au niste semafoare puse la "misto" ca sa te faca sa opresti apoi se fac verde. Sunt facute special ca sa reduci viteza in localitate. Ce oameni! se joaca cu nervii soferilor..eu la primul am crezut ca e durm in lucru si am opit motrou' :)

Passo Pordoi
Asa... sa trecem mai departe! Passo di Sella ajunge pana la 2200m  apoi imediat urmeaza Passo di Pordoi. De asta stiam :). Aceiasi reteta: multe serpentine iar drumul e flancat de stancile aste imenese care sunt peste tot. Nici nu ma mai opresc in varf pentru ca e o parcare mare care e plina de autocare cu turisti.

Passo Falzarego

Passo Falzarego

Passo Falzarego
Mai departe ma indrept spre Cortina D'Ampezzo iar pana acolo mai am de trecut un ultim pass: Falzarego. La fel ca celelalte, tot cu stanci tot cu multe serpentine...tot extrem de frumos peisajul si plin de motociclisti. In Italia astia se pare ca umbla doar in carduri pentru ca vad numai de la 5 motociclisti in sus. Si ca sa ma oftic eu, cel putin un r1200gs in fiecare grup.

Cortina D'Ampezzo

Cortina D'Ampezzo
Dupa Cortina D'Ampezzo se cam termina distractia... am terminat toate trecatorile...de acum drumul va fi dum normal...tot prin munti dar dum normal... De aici intru in Austria si ar trebui sa ajng undeva in mijlocul tarii, pe langa Leoben. Deci zic ca ar fi cazul sa bag viteza pentru ca e deja ora 5 si mai am vreo 300km! Nu prea mai stau de pauze, de poze, de nimic. Doar opriri scurte de alimentare si alte "treburi". Cand mai am putin pana la finalul zilei, ma opresc sa ma uit pe telefon sa vad adresa la care am facut rezervarea. Nu am unde, asa ca opresc intr-o alveola pe breteaua de iesire de pe autostrada. Ma gandesc ca daca tot am oprit as putea sa ma si usurez putin....Nu stiu ce am dar ma razgandesc si fix in momentul ala opreste langa mine o masina de politie! Cat de tare ar fi fost?! sa ma ia astia sa-mi dea amenda pentru asa ceva! :))

in Austria
Cazare Hafendorf
E ora 9 seara.. e cam tarziu.. Am reusit sa gasec cazarea. Ar trebui sa ma culc mai devreme ca maine intru in tara si am o ora in minus.. Noapte buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu