unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

06.06.2015

ziua12 - inapoi in Romania

aproape de granita cu Ungaria
De cum am intrat in Austria, m-am relaxat. Poate din cauza ca am fost de multe ori si stiu cum sta treaba sau poate din alte motive. De exemplu, benzina de la 1.7 euro cat e in Italia, aici e 1.3. Iar la benzinarii sunt oameni cu care poti sa vorbesti si care daca cumperi benzina iti dau si restul!

langa granita cu Ungaria
Aseară m-am cazat in Hafendorf în Austria, undeva pe langa Bruck am der Mur la un brazilian care s-a mutat in Austria. Foarte ok baiatul, era putin invidios pentru ca si el e motociclist si acum s-a mutat in Alpi si nu are motor :). Dimineata l-am trezit sa inchida usa dupa mine si am plecat. Prima parte e pe autostrada A10 spre Viena. E foarte spectaculoasa: in 24km sunt 6 tuneluri, fiecare are in medie 2-3km, asa ca mai mult de jumatate din timp sunt in tunel. Azi sunt putin trist pentru ca s-a cam terminat partea frumoasa a drumului dar totodata ma bucur ca diseara voi ajunge in tara. Dar pana una-alta trebuie sa traversez Ungaria...
De pe A10 o iau putin pe A2 spre Graz, apoi dupa vreo 20km ies spre Ungaria. Pe la 10 ora romaniei deja ies din Austria. Azi m-am setat pe ora Romaniei pentru ca am de recuperat o ora diferenta de fus orar si nu vreau sa ma amagesc.



cetatea Sumeg
Din totdeauna am urat sa trec prin Ungaria. Drumurile sunt foarte plictisitoare iar 80% din amenzile loate in afara tarii au fost aici. E ca si cand ai face drumul Bucuresti-Lehliu Gara, dus-intors de vreo 5 ori... Asa e de plictisitor. Am incercat sa fac traseul cat mai interesant si am luat-o pe la Balaton. Dar degeaba...Balaton e o mare fasaiala.. Un lac mai mare in mijlocul campiei si niste statiuni obosite cu niste cupluri de batranei din Germania si cam atat..

Balaton
Pana la Siofok am mers pe malul Balatonului apoi am luat-o spre sud spre Baja. E atat de plictisitor drumul incat ma cam ia somnul...incep sa cant, ma acompaniez cu claxonul pentru ca nu ma aude nimeni si mor de cald. Doamne ce prostii de melodii imi vin in cap! Cand ma gandeam sa ma opresc sa mai scot din haine, iata ca aprare la orizont un nor negru de furtuna! Sunt la limita.. Drumul coteste ba spre nor, ba spre cer senin. Poate am noroc si scap. Pe masura ce ma apropii, se inteteste si vantul. Atmosfera devine putin dramatica. Sunt la 2-3km de furtuna si inca mai sper...dar iata ca dupa o curba asfaltul devine umed, apoi ud de-a binelea, apoi dupa cativa metri ploua torential! A castigat ploaia...deci ma dau batut si opresc sub un palc de copacei.



aproape de Szeged
Totul tine doar vreo 10minute asa ca plec. La 4.30 ajung la Baja iar de aici o iau spre Szeged. Drumul e in lucru si la fiecare 2-3km e cate un semafor dar totusi se merge bine. La Szeged inca o furtuna! la orizont se vad fulgere si iar incepe vantul. Ma mai opresc, mai pun niste benzina, doar-doar se duce norul asta...Pana la urma nu scap si trec putin prin ploaie dar nu e nimic grav. In sfarst! pe la 6.20 intru in tara si se cunoaste imediat: toti incep sa mearga ca disperatii, pe mijlocul drumului, nici macar nu mai incetinesc cand intra in localitate! da... Romania e tara tuturor romanilor si fiecare are impresia ca e doar tara lui si face tot ce-i trece prin cap de parca nu mai e nimeni in jur.
Ma bucur ca prostu' la fiecare indicator pe care apare Bucuresti. Am facut deja vreo 600km si tot ce vreau e sa gasesc o cazare. In Sannicoalu Mare ma opresc in prima bomba de pensiune. Asta e! are mici, are bere, camere si internet! e perfect. Ma asez la terasa cu o bere in fata si iata ca incepe si furtuna..ploua torential... Acum am castigat eu!

privelistea de la pensiune

pensiunea


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu